Kan man lägga till?
07.04.2015
Hej! Jag har en fråga, den kanske är töntig men ändå..
Jag och en av mina bättre tjej kompisar, har hittat två olika killar på instagram där deras snapchat står..vi båda vill så otroligt gärna lägga till dom (eller alltså en var) kan tillägga att de två även känner varandra bra.
Men kan man bara lägga till en annan på snapchat? Eller är de stelt om man inte känner varandra, de bor i samma stad som oss och vi vill så gärna få kontakt med dem, men hur gör man de? Och vad säger man? Kommer han tycka jag är konstig?
Kramar till er! J

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.04.2015
Hej J!
Hm.. min första instinkt är följande: Varför bry sig så mycket jämt och ständigt om vad man borde, vad man kan och får, vad som är acceptabelt, vad som är too much, vad reaktionen kan bli...? Visst, det kanske finns "oskrivna regler" för än det ena och än det andra, men måste man själv vara den som strängast håller fast vid dem? Eller är det fegast... Är man hela tiden så väldigt medveten om vad som anses vara acceptabelt beteende och stenhårt håller fast vid det, så krymper man ju nog både sin egen och andras världar något otroligt. Krymper möjligheterna att ta chanser, pröva vingarna, uppleva, se om alternativa sätt kanske funkar bättre... Ne, det blir inte mycket liv kvar om man alltid ska hålla sig inom ramarna. Visst, det kan bli obekvämt och pinsamt att bryta mot regler, men ju fler som bryter, desto mer normalt blir ju det nya beteendet.
Så om alla tjejer och killar som är förtjusta i någon skulle ta och TA KONTAKT, så skulle det bli allt mer okej. Allt fler chanser till kärlek och vänskap skulle skapas - och i förlängningen då mera lycka och livskvalitet. Människan är skapt för att leva tillsammans med andra människor, men för att kunna göra det krävs lite mod att faktiskt våga ta kontakt.
Så GÖR det! Lägg till de där killarna nu! So what om det inte är normalt att tjejer gör så. Var inte så rädda! :D
Hälsar ungdomsinformatören Liselott