Kändis
26.03.2015
Hej.
Under en längre tid har jag haft kontakt med en kändis. Det började med att jag lade upp en bild som han gillade och kommenterade. Sedan hette jag samma på ett annat socialt medium där vi också blev vänner och chattade, skickade videor och bilder åt varann.
Jag åkte på resa och gick på ett litet gig han hade där vi hann prata en hel del men skildes sedan åt när han skulle intervjuas av pressen. Nästa dag hade han smygit till mitt hotell och vi hann prata igen.
Nyligen berättade han via skype att jag har en speciell plats för honom och att han har känslor för mig. Jag är självklart tacksam och är mycket intresserad av honom också jag.
Jag funderar över att åka på praktik till en plats i närheten av var han bor för att åtminstone ha en del tid att lära känna honom.
Men jag är inte helt säker om jag vill ta det steget. Även om många bara kunde drömma om att en sådan som han skulle intressera sig för en så för det ju ett och annat med sig. Vill jag leva ett liv där jag syns på pressens förstasida direkt jag gör något? Han har sagt att vi kan försöka hålla vårt privatliv helt och hållet privat om jag vill men jag vet att förr eller senare dyker paparazzin upp på en restaurang och det börjar snackas på stan.
Jag har många frågor som jag vet att bara jag själv kan reda ut. Men jag vill bara ha seriösa förslag på hur jag ska tänka. Om jag ska offra mig själv men samtidigt få en man jag verkligen vill lära känna mera eller bara avsluta allting och gå vidare..
De av mina vänner som jag anförtrott mig åt ser inte problemen utan är enbart avundsjuka och ber mig köra hårt eftersom en sånhär chans kommer bara en gång i livet.
Anonym

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
27.03.2015
Hejsan, oj vilken svår fråga det här var. Vi gnuggar våra geniknölar här på kontoret.
Sådär allmänt så tycker vi att du ska fundera över vad du egentligen känner för den här killen. Tänk inte bara "kändis" och "en gång i livet", för då tror vi att det inverkar för mycket på känslorna. Han är en kille som vilken annan som helst :) Försök bena ut om dina känslor för den här killen är verkliga känslor: om du är mera smickrad och imponerad av honom än förtjust i HONOM . Om det innerst inne känns som att det gäller det senare så ska du inte inleda något med honom. Det är inte rätt för någon av er. Vi kan förstå att du bländas av att han är känd och såklart låter det ju mera spännande än betungande att jagas av paparazzi...men du har nog rätt i att det lönar sig att tänka genom hur det antagligen skulle vara att leva med en kändis. Det är säkert inte en dans på rosor alla dagar. Men det verkar du ha på klart och det är bra :)
Man kan också tänka att man ska ta tillvara alla chanser till kärlek i livet, njuta av stunden och ta allt som en erfarenhet. Trots allt skulle det ju vara en smaskig sak att berätta för barnbarnen att mormor/farmor faktiskt en gång var tillsammans med en kändis. Om du känner att du har de rätta känslorna för killen i fråga och att det inte enbart har att göra med att han är känd, så tycker vi nog att du ska köra hårt. Du ska kanske inte hänga upp alltför mycket i ditt liv på honom och ta förgivet att det ska bli ni osv men varför inte njuta av stunden. För vem vet, det kan ju vara ni för evigt <3
Vi är dock inte så säkra på att du ska fara på praktik där nära vara han bor. Tänk om det inte blir något och det visar sig att ni inte alls passar ihop, det kan bli ganska jobbigt då om du har en lång praktik där och inte har någon annan att umgås med. Ingen kille är ju värd att pruta på sin utbildning = sin framtid för. Får du det till två flugor med en smäll, tex för att praktikplatsen låter superbra och du inte har några problem med att hitta nya vänner vartän du far, ja då är det en annan sak. Men saker man gör enbart för kärleks skull brukar sällan bli så bra som man hade föreställt sig.
Hoppas det här var till någon hjälp - och känner du för så får du ju jättegärna sedan skriva in och berätta hur det gick ;)
Hälsar ungdomsinformatörerna Sanna och Liselott