Känner mig så osäker! Tror ni det finns ett intresse?
09.07.2015
Hej!
jag är jätteintresserad av en kille som brukar hänga på samma "hak" som mig, vi har lite gemensamma vänners osv.
Han kollar på mig hela tiden, alltid. Till och med då mina kompisar lagt märke till det.
Jag kollar ju också såklart- eftersom han kollar på mig.
Han ler nästan alltid. Ibland så mycket att han vänder blicken åt annat håll men jag ser att han fortfarande ler, och jag tycker det är så gulligt.
Står jag tex på dansgolvet och vi inte sett varandra just den kvällen kommer han ALLTID, varje gång fram för att finnas i närheten och visa att han är där känns det som.
Och vi båda håller oss synliga för varandra under alla kvällar vi vart på samma "hak" / klubb eller vad vi nu ska kalla det för.
Båda vi (iaf jag) är nog väldigt blyga för det har inte tagits något initiativ ännu.
Hur som helst! Är en kille intresserad om han beter sig såhär?
Jag överanalyserar ALLT själv och vågar därför inte riktigt.
Men jag skulle själv inte vilja synas, vara nära eller stå och titta efter någon som jag inte hade mer än ett "vänskapligt" intresse för om ni hänger med mig!
Hur som, jag vände mig hit ihopp om en lite boost, och utomståendes syn på det hela.
Mvh J.j.j

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.07.2015
Hej J.j.j!
Visst låter det där lovande i mina öron - och i kommenterarnas öron också, tydligen :) (tack, btw, för att ni vill hjälpa varandra genom kommentarerna <3). Jag tycker att det låter som att han är intresserad! Men hur mycket, från pyttelite till upp-över-öronen-förälskad är ju svårt att veta, eftersom samma tecken kan gälla för alla styrkor. Dels så gör intresse och förälskelse många plötsligt väldigt osäkra, så även den socialt modigaste och mest självsäkra kan bli blyg och osäker på sitt eget värde. Dels så är de där tecknen just precis textboksexemplen på hur man visar intresse, nästan oavsett styrkan på intresset. Det härliga i kråksången är dock att finns det lite intresse, en gnista, så behövs det ofta inte mycket alls för att det ska blossa upp till värsta förälskelse-bålet. Lite uppmärksamhet tillbaka, lite bekräftelse på att man vet att han existerar, kanske ett leende och ett hej kan göra att känslorna går från 20% till 90% på 1,5 sekunder :D OCH göra så att han vågar ta mod till sig och komma fram till dig där på haket ert.
Och vad är det egentligen som är så skrämmande med att säga hej åt någon? Kasta ur sig något intetsägande men öppnande, som "det är varmt här inne ikväll, eller hur", "har du semester?" eller "den här låten gillar jag! Har du annars hört KAJs nyaste?" Det kan man ju faktiskt göra till precis vemsomhelst, det behöver i sig inte betyda något! Fast säg gärna något som går att spinna vidare på, som inte bara slutar i ett ja eller nej-svar. Och minns att det ändå inte är själva orden du säger som spelar roll - är han intresserad skulle du kunna citera telefonkatalogen och han skulle ändå bli glad att du vågade öppna munnen åt honom och ge honom ett svepskäl att prata mera med dig! Leenden, kroppsspråk och ögonkontakt säger hursomhelst mer än tusen ord, eller hur (nä, det var bilder, men det är ändå sant ;)).
Så våga! Allt är möjligt ute i sommarnatten! ;) Du kan tacka mig om 10 år sedan när ni sitter och myser sentimentalt i soffan tillsammans. Eller så tackar du mig nästa gång du ska samla mod till dig och tala med en kille, för oavsett vinner du mer självförtroende på att våga och verkligen göra något än att sitta på din rumpa och vänta på att livet ska komma till dig. <3
Hälsar ungdomsinformatören Liselott