känslor jag itne kan lägga ord på
21.10.2013
Känner alla kärlek på olika sätt?
Alla beskriver det som fjärilar i magen och att de känner känslan att älska nån så himla bra, och är så säkra.
Har haft en pojkvän som jag skulle gjort vadomhelst för, och nu har jag också en pojkvän. Men inte är det dendär starka känlan att JAG ÄLSKAR DEJ, eller jag menar då jag tänker på det så vet jsg inte hur det enns ska kännas, så jag vet inte?. Men endå skulle jag aldrig, aldrig vilja göra slut! han betyder så himla mycket för mig! Då vi bråkar har jag alltid en klump i magen och känns nästan som att jag känner kärleken som starkast då vi bråkar och man är rädd?. Men kan liksom inte lägga fingret på mina känslor, vilket är jätte jobbigt. Enda jag vet är att jag vill inte förlora honom och att han betyder jätte JÄTTE mycket för mig, det blir bara starkare destu längre vi är tsm, vi har varit tsm ett hålvår ungefär.
Är nästan rädd jag bara är kär i kärleken eller nånting?

Ungdomsinformatören André svarar
23.10.2013
Hej på dig!
Intressanta tankar som du delar med dig av. Du säger att känslorna är som starkast då läget är som sämst. Det är väldigt vanligt bland oss människor och är således en normal reaktion. Vi vill alltid ha det som håller på att glida oss ur händerna, och förstår ofta att uppskatta saker först då vi håller på att förlora det. I kärlekslivet gäller samma spelregler. Vi uppskattar och upptäcker hur mycket vår partner betyder för oss då vi märker att han/hon också kan försvinna ur våra liv.
Sedan är ju det här med känslor överlag betydligt knepigare. Att exakt beskriva känslan att älska en annan person kan väl ingen beskriva så exakt att någon annan kan ta den till sig helt och hållet. Men det finns ju undersökningar som säger att förälskelse är någon sorts reaktion i våra kroppar som vi känner av på ett eller annat sätt. Hur man sedan känner det är individuellt. En del personer känner säkert fjärilarna i magen medan någon annan har en annorlunda känsla. Hur som helst, känner man ju ändå någonting väldigt positivt gentemot en person som man säger sig älska.
Hur man känner och hur det ska kännas gentemot en annan person är det bara man själv som slutligen kan avgöra. Även om andra kan tyckas sätta så perfekta ord på sina känslor behöver det inte att du måste göra det. Däremot tror jag nog du känner om något är fel. Jag tror du känner om du inte har de "rätta" känslorna för din kille. Däremot är det bra att fundera, vända och vrida på känslorna som du gör nu. Vem vet, i framtiden kanske du mittiallt kan sätta ord på dina känslor. Det kan bra vara något som kommer med tiden.
Ha det bra!
Ungdomsinformatören André