Känslor kvar
29.08.2015
Hej, jag hade varit på g med en kille före sommarlovet men jag tror att vi hade bara skickat för länge så då blev jag friendzonad. Och vi går i samma årskurs men inte i samma klass men jag ser honom varje dag och han har sitt skåp brevid mitt, Jag har känslor för honom ennu mycket men jag tror inte att han har. Han hade nog skicka grattis till mig på min födelsedag och gillar mina bilder på instagram. Jag skulle iallafall vilja kunna prata med han för de e alltid så stelt då när vi går förbi eller om vi står brevid varandra. Men vet int hur jag ska göra det då han inte ser på mig som han gjorde då vi var på g. eller borda jag nu bara glömma honom, jag menar att jag är bara hemma hela tiden då vi har hästar och rider hästarna varje dag och tävlar och tränar så jag kan somsagt inte bara säga till mamma eller min tränare att jo ny ska jag till stan eller nu ska jag på fest. Så jag kan som inte gå ut till världen för att se killar eller bara vara ute på stan.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.09.2015
Hejsan
Det är svårt att säga vad som hände. Kanske har du rätt i att det tog för länge och att inget hände, men det kan ju också vara så att han inte var mogen för ett förhållande. Försök släpp alla tankar på att det är stelt och pinsamt när ni ska umgås, strunta i det. Försök börja prata med honom som till en kompis. Om ni börjar prata med varandra så vet man inte vart det leder sen ;) Vänskap är en bra och mycket vanlig grund för kärlek. Ni har ju bra möjlighet då ni har skåpen bredvid varandra. Våga vinn, heter det. Åtminstone ska ni ju säga hej då ni ses. Men försök också hitta på något att fråga om. Alla brukar gilla att prata om sig själva, så om du frågar sånt som gäller vad han tycker om och gillar så borde ni får till en diskussion. Fast du tycker att han ser på dig på ett annat sätt nu så behöver det inte betyda att allt skulle vara förstört.
Jag tycker inte att du ska glömma honom, men kanske måste du ge lite mera vinkar om att du verkligen är intresserad. Kanske är han lite blyg och inte våga ta första steget, så kanske måste du vara den som frågar om ni ska hitta på nåt efter skolan nån dag. Eller fråga vad han ska göra i helgen, och så kan du ju "råka" vara på samma ställe ;)
Det kan inte vara meningen att du bara ska sitta hemma och inte få umgås med kompisar och killar på din fritid. All tid får inte gå till hästarna och ridning. Alla måste vi ha fritid också då vi gör andra saker. Det förstår nog din mamma och tränaren också. De har väl också varit unga :) Men man måste nog fixa själv att man kommer sig ut, tyvärr kommer det inte någon och säger att man ska komma med ut och ha kul. Man måste få komma ut i världen och se något annat också mellan varven.
Hoppas det ordnar upp sig <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna