Kaos
05.05.2018
Hej! Jag behöver hjälp och tänker vända mig till den bästa frågesidan jag vet:)
Jag är och har varit förälskad i samma kille i snart 8 år. Han är 4-5 år äldre. Jag har varit förälskad i honom sen jag var 11!! Innan tyckte han givetvis att jag var en barnrumpa när han var 15 och jag bara 11 liksom... men nu så (dom gånger vi träffats) har han börjat visa lite smått intresse (när han är onykter) och det hände en kväll att vi satt och höll varandra i handen och sen ligger han med en annan tjej senare på kvällen... Alla andra säger till mig att han inte är bra och att han ligger med alla tjejer och att han inte bryr sig.. men jag vill inte tro på det... och jag vet att han innerst inne är snäll... hur ska jag göra.. allt är kaos i mitt huvud men ni kanske kan reda ut det och ge mig lite tips? :) Millan

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.05.2018
Hej!
Jag förstår mycket väl att det är kaos i ditt huvud, det verkar nog lite konstigt.. Jag tycker det verkar som killen är lite omogen ännu, och inte tar något riktigt seriöst. Det betyder ju absolut inte att han är en dålig person, utan kanske att ni två inte söker samma sak just nu. Eller så har han inte hittat den som fångat hans intresse. Jag tycker delvis att du skall lyssna på dina vänner, va aktsam. Om han visar intresse gentemot dig, så gör inget förhastat.
Här är några tips på vad du kan göra.
1. Du försöker få kontakt med honom lite mera, när han är nykter(!). T.ex. börjar skicka lite smått med honom och då ser du hur han svarar och om han visar ett intresse i nyktert tillstånd.
2. Nästa gång ni träffas och du märker att han flörtar t.ex. att han håller din hand. Fråga av honom vad han är ut efter och fråga varför han håller din hand.
3. OM det stämmer det som dina vänner säger att han ligger runt. Så kan du lägga allt på is. För din egen del. Gå vidare.
OCH om han på något sätt sårar dig, så borde du kanske fundera om han faktiskt är värd din tid fastän han är snäll innerst inne.
Han behöver kanske bara lite tid innan han är redo för ett förhållande.
Lycka till och ta hand om dig!
Kram, Ida