Kär
22.12.2017
Hej,
Jag är väldigt kär i en tjej i min klass och häromdagen drömde jag att vi var nära varandra och fick krama varandra. Det kändes härligt men dagen efter när jag runkade så råkade jag tänka lite på det och så kom jag. Jag har inte velat tänka på henne när jag runkar men nu råkade jag tänka lite på att jag fick krama om henne i drömmen och vara nära, och det känns ganska jobbigt. Nu känner jag lite dåligt samvete och att jag är skyldig henne nånting. Jag vill ju inte känna mig skyldig henne på något sätt men det kändes bara så härligt att få vara nära henne.
/Kalle Kalle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.01.2018
Hej.
Det är härligt att drömma om den man är förälskad i. I en perfekt värld så skulle man kunna bestämma själv vad eller vem man drömmer om så skulle man få gå omkring varje dag och känna sig varm i hjärtat. Men eftersom det inte funkar så så får man nog bara vara glad och lycklig de gånger man lyckas drömma "rätt".
Jag tycker inte att du skall känna skuld över att du fantiserade om tjejen då du onanerade. Vad du fantiserar om då du runkar är din ensak, det är ingenting du behöver förklara eller berättiga på något sätt, alltid är inte ens fantasierna någonting man vill genomföra i verkligheten, de är bara fantasier.
Du är inte skyldig henne någonting bara för att du fantiserade om henne. Fantasin är som sagt bara din egen och det är du som äger rätten till den. Det fina är ju att man i sina egna fantasier får göra vad man vill med med vem man vill, och det är ingenting du behöver någon annas tillåtelse till.
Fantisera på du. Och dröm sött.
Kram
Tessi