Kär...
07.06.2015
Hej Decibel!
Jag är kär i en kille i min klass och jag vet inte om han är kär i mig. Vi är bra kompisar men sedan ett tag har det blivit väldigt pinsamt att prata med varandra. Kan jag kolla på hans kroppsspråk om han gillar mig? Eller hur ska jag veta om han gör det? grublaren

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.06.2015
Hej grublaren
Det är svårt att veta vad en annan person egentligen tänker och tycker. Visst finns det en del tips på vad man kan se efter och så, vi har listat några på våra inofsidor, kolla HÄR. Det finns mera där också så klicka framåt sen och läs allt :)
Du har säkert hört det miljoner gånger förr, men man måste faktiskt våga lite för att kunna vinna. Du behöver ju inte rusa iväg och fråga chans på killlen öga mot öga nu direkt. Men kanske du kan sätta ut nån liten trevare via nån chatt? Kanske föreslå bio, eller pizza eller kanske glassprovning? Om det plötsligt blivit pinsamt att träffa honom och prata så kanske bio skulle vara bra. Då behöver ni inte prata så mycket men sen efter så har ni naturligt en massa att prata om vad gäller filmen, både om den varit bra men också fast den skulle varit dålig.
Jag vet att det är svårt att försöka ta det lugnt och inte jaga upp sig, men försök iaf. Tänk att det är din kompis, som du känt hur länge som helst, som du nu råkat börja gilla lite mera. Jag ska hålla tummar och tår att allt går bra <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna