Kär
01.11.2015
Hej decibel! Jag har ställt en fråga förut här om typ samma person, han som var så mogen och 3 år äldre. Jo nu är det såhär att jag har ett x antal av våra gemensamma vänner som står på min sida i den här situationen. Alla säger att han är så otroligt blyg så att det är jag som måste t.ex. fråga om han vill komma på en kopp kaffe och ta initiativ och föra diskussioner framåt och så vidare för annars så kommer inget att hända. Jag fick för mig att han är säkert irriterad på mig eller något i den stilen tills en av dessa vänner läste konversationen och sade att det är så typiskt honom, och att det är exakt så som han pratar. Dessa typer har även sagt att jag skall gå på kaffe med honom någon gång och träffa honom och så vidare. Jag skulle så gärna vilja träffa honom på 2, men då börjar det gå i huvudet att han är så blyg och jag är också blyg, så jag vet inte hur jag skall göra. Jag vet av att om man klickar så kommer diskussionerna av sig själv, men ändå funderar jag mycket på vad jag skulle säga och så vidare. En till sak som jag funderar på är hur jag skall våga ta steget att fråga honom om han vill göra något någon gång.
Denna situation blir bara värre och värre eftersom att båda är så sjukt blyga, så ingen vet riktigt hur det ligger till. Skönt ändå att veta att jag har en liten arme som hejar på mig och att jag skall våga ta steget, men jag vet inte hur eftersom att vi bara har pratat på facebook.
Usch vad blyga killar kan vara svåra att ha och göra med, men jag har fått höra att han är en farligt bra kille och att jag skall satsa på honom och hålla hårt i honom, för att man inte kan få en mycket bättre kille än honom när man väl har lärt känna honom.
Detta blev en salig blandning av allt, men jag hoppas att ni fick en liten helhet på vad jag funderar på Tack! jag

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
06.11.2015
Hej!
Jamen kööör! :D Hördu nu skickar du åt honom på fb "hej, kommer du och äta en kebab med mig ikväll, jag tänkte gå ut och gå och skulle kunna tänka mig sällskap och så går jag via grillen sen" eller "jag skulle vilja se Spectre, men ingen av mina kompisar vill se Bond och jag tycker det är lite obehagligt att gå själv på bio - kommer du med" eller "har du någon aning om hur trattkantareller ser ut? Tänkte gå till skogs, men det sku vara trevligt med björnvakt, kommer du med" Eller vadsomhelst egentligen. Kanske gärna något där ni inte direkt behöver sitta mitt emot varandra och prata, utan där ni gör något parallellt med varandra. Gärna något där ni sysselsätter händerna, som tvättar bilen, räfsar, cyklar, och inte behöver se varandra i ögonen om ni inte vill. Kanske något där ni kan ha på radion eller spotify, så blir det tyst kan ni alltid låtsas lyssna på musiken tills någon av er kommer på något att säga. Far genom biltvätten tillsammans eller fråga om han har något garage med högtryckstvätt och om du skulle få komma dit och tvätta cykeln. Eller vadsomhelst. Kasta ut en krok och se vad som händer.
Minns att du är precis lika värd kärlek som någon annan, varför skulle det inte kunna bli lyckat? Kör, vännen, kööör! :D Vi håller tummarna!
Oj, har du kollat Månadens tema om Förälskelse! Där finns ju en massa flirttips och checklista på hur man vet om någon kanske är kär i en och en massa annat matnyttigt!
Och berätta sedan gärna vad som hände :D
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna