Kär
04.06.2017
Hej jag har varit kär i en kille ksk 3 månader i skolan så brukar han kolla på mig och vi brukar få ögonkontakt och vi brukar kolla fram och tillbaka. han vet vad jag heter men vi har aldrig pratat​... Jag skulle vilja adda honom på Snapchat men jag vet inte vad han heter där... Den dåliga nyheten är att han är ett år äldre så han har gott ut högstadiet och jag kommer inte att se honom längre..jag har hans telefon nummer och skulle vilja ha svar på om jag ska skikka ett hej eller skikka och fråga vad han heter på Snapchat under sommarlovet ? Men jag är rädd att han inte kommer svara... Och jag skulle vilja skikka för att jag vill känna honom bättre. Jag drömde om honom att vi var med varandra​ och några kompisar så frågade han mig om ja skulle vilja vara igen en annan dag? Betyder det nåt? Men ja detta blev råddigt men jag ville bara ha svar om :
1? Tycker ni att jag ska skikka åt honom?
2? Tror ni han tycker om mig lite?
Moii

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.06.2017
Hej,
Jag tycker absolut att du skall skicka till honom. Om du vet att ni brukar ha ögonkontakt, så betyder det ju iaf att han vet om att du existerar. Och personligen tycker jag att livet är för kort för att inte ta vara på såna situationer då de visar sig. Jag kan förstå rädslan att han inte skulle svara - men du har ju inte heller någonting alls att förlora på att skriva till honom. Det är ju inte ett tecken på svaghet att man visar intresse för en annan människa, och han har ju all rätt att svara det - eller att inte svara någonting alls om han inte skulle vara intresserad tillbaka.
Det är omöjligt för mig att veta om han tycker om dig eller inte, men med tanke på er ögonkontakt så gissar jag ju iaf att han är lite intresserad. Personer man inte är intresserad av alls brukar man ju oftast inte spana på. Och även om han inte tidigare har fått upp ögonen för dig så kan det ju hända att han gör det om du gör honom uppmärksam på dig. Dessutom skriver du ju att han inte går i samma skola som dig mer så om han inte skulle svara alls så behöver du inte se honom - medan OM han svarar så finns det alla möjligheter att ni kan ha en relation även om ni går i olika skolor.
Ta mod till dig och skicka åt honom. Jag har svårt att tro att du kommer att ångra dig, hur det än går.
Lycka till!
Kram
Tessi