Kär!?
19.08.2017
Hej! Jag är sååå kär i en kille men jag vet inte alls om han tycker om mig, hur syns det på killar om de är intresserade eller tycker om mig? Cc

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2017
Hej,
Om man är intresserad av någon så vill man gärna befinna sig på samma ställe som den personen är, och man vill görna titta på personen och tala med den. Samma grejer gäller nog för både killar och tjejer.
Det är ju en positiv grej om man kan skicka snaps eller meddelanden till varandra, då är det kanske lättare att skämta eller ge varandra komplimanger, men det är kanske ändå tydligare hur man känner om man träffas IRL eftersom man då kan ha ögonkontakt och kan tolka varandras kroppsspråk.
Ett ganska säkert tecken på intresse brukar vara att personen tittar på en ofta. Då kan man försöka hålla kvar personens blick och le. Försök att visa honom att att du är intresserad av honom, just genom ögonkontakt och att vara intresserad av vad han håller på med.
Det är en spännande tid vi lever i :) Njut!
Kram
Tessi