Kär?
24.08.2017
Jag blir röd i ansiktet och börjar svettas och får varmt när jag ser en kille och kan inte sluuuta le (vi chattat) vad ska jag göra åt saken, jillar jag honom??? Emmi

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.08.2017
Hej Emmi!
Ajaj, ja det låter nog som att du drabbats av kärleksbobban, en liten förälskelse ;). Det är svårt att säga hur allvarlig den kommer att bli: som en lång och seg influensa, som några nysningar och thats it eller om du får lida av den resten av livet, det återstår att se. Men du uppvisar redan många typiska symptom, som just att rodnad, heta vallningar och fånleenden. På den här sidan kan du läsa om fler symptom på förälskelse.
Vad du ska göra åt saken? Antingen kan du bara vänta ut det och hoppas att det går över av sig själv. Då kan du försöka lägga dig bekvämt med en massa TV-serier och godis och försöka att låta bli att tänka på honom. Det är såklart om du vill bli kvitt den här bobban snabbast möjligast. Då ska du såklart ha noll kontakt med honom. ELLER så kan du ju också ta och skicka ett "hej, vad sägs om att träffas" åt honom på snapchat! Eller prata med honom irl. Vill man göra sin smitta ännu värre, så kan kärleksdoktorn rekommendera att pröva på att flirta, röra vid personen ifråga eller till och med kyssa honom - då blir garanterat din kärleksbobba akut blommande. Och då kanske den smittar honom också så fullkomligt att ni får lida tillsammans!
Här kan du få tips på hur du får närmare kontakt med honom, flirtar osv!
Håller tummarna för att du ska bli riktigt "sjuk" tillsammans med honom ;) <3
Kram, Liselott