KÄR!!!!
19.06.2018
Jag är kär i två personer...... som är tvillingar!!!!
Men båda har en flickvän.
Jag tänker på dom varje dag!!!!
Vad ska jag göra?
Vad ska jag säga?
Hur ska jag göra?
Hur ska jag säga det?
Ps.
Vilken ålder är det ”okej” att bli tillsammans med någon i?
Jag är blir 14 i år (2018) och har alldrig haft en kille. Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.06.2018
Hej!
Jag förstår att det känns knepigt, och jobbigt eftersom att de är tvillingar och att de har flickvänner. Surt att de är upptagna.
Båda är upptagna och har flickvänner, de ska du respektera. Om du tänker så att du har en pojkvän och nån annan tjej skulle komma och berätta för honom att hon har känslor för honom, kanske inte skulle vara så omtyckt från din sida. Så du borde försöka komma över dem, och gå vidare. Det är du själv som bestämmer vad du gör. Det här är min åsikt. Jag vet att det är lättare sagt än gjort att komma över någon, och det tar tid. Här kan du läsa mer om hur du kan gå till väga/tänka för att försöka komma över dem.
Det finns ingen rätt ålder eller bara en ålder där det är okej att bli tillsammans med någon. De viktiga är att man tycker om den personen man blir tillsammans med, och att den man blir tillsammans med har samma känslor. Du ska absolut inte stressa för att du inte har haft någon kille, du är ung och jag lovar dig att du kommer att hitta någon kille som du tycker om och som tycker om dig.
Ta hand om dig!
Kram, Ida