Kär i 2 killar samtidigt
02.11.2014
Hej Decibel!
jag har varit tillsammans med min kille i snart 7 år och allt har varit bra men då flyttade vi till xx för att jag skall börja skolan. och då fick vi en ny killkompis och fan så snygg han är, och nu har jag börjat fått känslor för denna kille mitt hjärta börjar slå så fort jag ser honom, m.m. och jag tror även att han tycker om mig för han blinkar till mig och ler, och så har han även sakt att jag är vacker. men jag tycker ju även om min kille som jag har varit ihop med i 7år. OJ VARFÖR MÅSTE DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT! men det som är jobbigaste är att jag tänker på denna kille hela Jävla tiden. jag vet var han bor skall jag gå dit och berätta hur jag känner eller?? JAG BLIR SNART TOKIG AV DETTA! enda minuset är att han Röker och jag tycker inte om killar som röker &dricker.
Snälla hjälp mig jag blir tokig av detta!
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.11.2014
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Tack för din fråga. Relationer kan vara ibland svåra och komplicerade. Du har en lång relation med din kille som du har varit ihop med sju år. Du känner honom väl och er relation har kanske glidit sakta mak till en s.k. trygg, lite tråkig och vardaglig relation.
Den nya killen representerar säkert något nytt och spännande för dig. Som med allt, så kräver ju alla relationer jobb för att de ska fungera. Ni kunde ju med din kille hitta på nya saker, prata om er relation och hitta nya saker att göra tillsammans. Kanske du hittar gnistan i er parrelation igen.
Ofta drabbas man av en ny förtjusning och lämnar allt gammalt huvudstupa och tror man att man är så kär i den nya. Många gånger händer det så att efter en tid inser man att det inte var det bästa valet som man gjorde, eftersom man inte har bearbetat den förra relationen färdigt. Rådet jag kan ge dig är att du inte ska förhasta dig fram. Ge dig själv tid för dina känslor och besluta efter vad som är bäst för dig.
Ha en trevlig höst!
Tiina Palonen, ungdomsinformatör / www.reimari.info