kär i en två år äldre kille
31.10.2014
hej jag är kär i en kille som är två år äldre. Jag och han brukar ha ibland ögonkontakt i skolan. Jag har talat med han nån gång. Men han är ju endå två år äldre än mej. Han ser säkert på äldre tjejer än mej. Jag är även lite curvigare. MEN tror ni ja har chans på han? och hur ska ja ta kontakt till han vi har som nästan inga sama vänner

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.11.2014
Hejsan, Vi har ju skrivit en hel massa infosidor om just kärlek och hur man kan tolka den andres tecken och liknande. Om du inte redan läst det så kolla HÄR. Det är ju bara han som vet vad han känner för dig men visst kan man ändå tolka lite tecken på om han verkar vara intresserad eller inte.
Det som också är smart är att försöka bli mera vän med honom. Det är bra att ni har pratat några gånger, men för att du ska kunna tänka att du känner honom borde ni kanske få lära känna varandra lite mera. Vi har lite tips på sånt också HÄR. Man kan ju tycka att någon är snygg och så, men det kan vara något helt annat sen när man pratar lite mera med den personen.
Vi brukar ju föreslå att man tar kontakt via nån chatt om man tycker det känns pinsamt att ta det f2f, men såklart är det ju bättre om man kan ta det "på riktigt". Ofta så brukar killar kolla efter tjejer som är lite yngre än dem själva och tjejer ser nog mera på lite äldre killar, så jag tror nog att ni skulle vara just precis lagom gamla för varandra.
Hoppas du hittar något användbart bland våra sidor. Jag håller tummarna för att det ska gå bra <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna