Kär i fel kille?
09.11.2013
Hej!
När vi var på lägerskola i sexan så såg jag en jätte söt/snygg kille, han hade världens finaste ögon osv. Men jag visste att han aldrig skulle ta 'kontakt' med mig eller ens gillar mig. Ca ett halvt år senare skulle vi få veta vilken klass vi skulle få komma i till sjuan. Jag kom i samma klass som honom! Men mitt problem är att han på rasterna är med andra tjejer som är populära i åttan och på lektionerna så är han med mig. Jag har suttit bredvid honom på kemiletionen och då höll han på att bucka i mig och skratta med mig osv. Han och jag har också chattat på fb, han frågade om läxor och sånt. Sen en kväll så skickade han att han inte var kär i mig om jag trodde det. Jag kom över honom. Nu så har han börjat vara med mig mera igen på lektionerna och han hittar alltid på ngt sätt att få prata med mig te.x. frågar han flera gånger på timmarna om han får låna min penvässare. Jag vill inte fråga chans på honom. Men finns det en chans att han gillar mig? Frågaren
"Storasyster" Emilia svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.11.2013
Hej, vi väntar på svar från en av våra "stora systrar" :)
ungdomsinformatören Sanna
Hej på dej!
Jag vet precis hur det är att va kär i den åldern du är i nu.. Allting pirrar, känslorna går upp och ner och man vet inte vad man ska ta sig till. Man vet inte vad den andra känner och man vet knappt vad man själv känner. Samtidigt som det kan vara superjobbigt, så kan det ju också va såå härligt! Eller hur?
Men.. jag ska gå rakt på sak nu. Killar i högstadieåldern är mycket omognare än vad vi tjejer är. Så är det faktiskt. Och det är därför allt blir så frustrerande. Dom kanske tycker det är okej att leka med ens känslor, för dom kanske inte ens fattar vibbarna. Ofta är de också så att de är lite osäkra i sig själva och därför spelar tuffare än vad dom egentligen är. Men det kanske du redan visste? Om inte, så fick du nu veta sanningen.. :)
Så, vad ska du göra med denhär killen nu då? Ja, det finns en chans att han gillar dej. Men utifrån det du skrev så verkar han inte mogen för ett förhållande, om det är det du vill ha. Du skrev att du redan kommit över honom, så förbli det! Visa honom att du klarar dej bra utan honom, det är först då du märker OM han faktiskt bryr sig och OM han gillar dej på riktigt! Det kanske låter fräckt, men låt honom jaga dej istället för tvärtom! Du ska inte va hans tidsfördriv.
Och fast det kanske låter jobbigt, så lovar jag att dethär med killar blir bättre med tiden! Du blir självsäkrare, killarna blir mognare och allt blir mer seriöst. Så acceptera aldrig en kille som inte har tid med dej, som inte ser dej som nummer ett eller som inte accepterar dej som den du är! Du är värd det allra bästa! Glöm aldrig det.
Kramar, Emilia