kär i min bästa killkompis?
04.03.2015
Är jag kär?
Tycker han om mig?
Det är såhär...vi är jättebra kompisar!
Vi har känt varandra sen vi var små...vi var typ tillsammans och har alltid tyckt om varandra från små, vi var typ bästavänner...nu så hade han en flickvän för 1 år sen och då blev jag jätteavundsjuk..jag tyckte inte alls om honom då (inbillade jag mig). Efter att dom gjorde slut så har jag börjat tänka på honom mer och mer...och nu när vi ska prata är det som att det skulle vara lite spänt mellan oss (på ett bra sätt) nu varje gång jag ser honom så tittar vi på varandra och flinar...jag kan inte sluta tänka på honom. Vi pratar nästan dagligen via sociala medier osv..också iskolan. Hur ska jag få reda på om han gillar mi också? :)
tack decibel!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.03.2015
Hejsan,
Jaaaaa, det är svårt att veta om det du känner är vänskap eller kärlek. Om man har en jätte god och fin vän som man haft jätte länge så kan man ju också känna värme och tillgivenhet för den personen. Men såklart kan det också börja pirra mittiallt av något mera. Det bästa skulle nog vara om ni kunde reda ut era känslor för varandra. Ta ett ordentligt snack. Du kan kanske fråga via nån chatt eller på vilket sätt ni nu har kontakt. Det är ju allra bäst f2f men det kan också vara rätt så svårt och lite skrämmande. För risken finns ju att han bara vill vara vän, och du vill ju inte förlora honom som vän heller. Du kan ju också vänta och se vart det bär, ge honom lite extra långa blickar, le och kanske röra vid honom lite extra så ser du hur han reagerar. Kanske det händer sen helt plötsligt att ni får till det :)
Jag håller tummarna <3
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna