Kär i mitt ex
30.03.2014
Hej Decibel!!!
När jag gick i sexan,blev jag ihop med en pojke.Sedan gjorde jag slut, vet egentligen inte varför jag gjorde så. Jag ångrar mig sjukt mycket. Vad ska jag göra. Nu har åren gott, och jag går i sjuan. Han går i sexan. Vi pratar inte med varandra längre. Men varje gång jag ser honom pirrar det i magen.Gud vad jag ångrar att jag gjorde slut med honom. Vad ska jag göra?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
07.04.2014
Hej!
Vad du ska göra? Jamen prata med honom igen, såklart! Se, har man en gång varit förtjust i någon, till och med ihop med någon, så kommer den människan alltid att ha en egen liten plats i ens hjärta - och kärleken kan väckas till liv igen! Oftast mycket lättare dessutom än vad man har att bli kär i en främling. Så varför inte kolla ifall du skulle ha en chans på honom igen? Det vet du ju inte innan du nu åtminstone pratat med honom.
Klart att man kan tex chatta med ett ex - bara för att du hör av dig kan han inte vara säker på att du "menar" något med det. Du kanske bara är så stor flicka nu att du faktiskt kan prata med killar utan att behöva vara dödligt kär i dem. Du vet, högstadietjejer kan ju faktiskt vara kompis med killar. Så bara för att du säger hej hur har du det, behöver det inte tolkas som att du är ute efter honom. Men han kommer ändå att undra ifall du skulle kunna tänkas vara det - och då börjar han såklart tänka på sina egna känslor för dig - och då kanske de blommar upp på nytt! Sånt händer titt som tätt ;).
Livet är för kort för att fega ur. Livet är för kort för att ångra att man inte vågade göra saker. Folk förtjänar en andra chans och kärleken är värd att kämpa för. Alla dessa dammiga gamla visdomsord har levt kvar just för att de är sanna, så följ miljoner människors goda råd och erfarenheter och våga nu börja prata med den här killen igen. Du har INGET att förlora och massor att vinna!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott