Kär i tjej
21.08.2017
Hej, nu är det så att jag tycker om en tjej som är ett år yngre än mig. Jag har sagt åt henne att jag gillar henne. Hon hade en pojkvän efter att jag berättade det åt henne, men de gjorde slut för inte så länge sedan. Nu undrar jag: Ska jag säga åt henne att jag tycker om henne igen, eller är det att vara för "på"? Borde jag låta henne vara ifred nu en tid? Den kära killen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.08.2017
Hej,
Om det nyligen har blivit slut med hennes ex så är det säkert bra om du ger henne lite tid att hitta tillbaka till sig själv innan du lägger in stöten. Beroende på vad det var som var anledningen till att det blev slut mellan henne och hennes ex så kanske hon fortfarande är lite uppe i det, och då är det ett dåligt läge för henne att ge sig in i en ny relation.
Låt det ta lite tid. Du kan ju finnas där ändå och vara uppmärksam på henne, men vänta med att göra några närmanden tills du vet att hon är mottaglig för det. Det ligger ju i era bådas intressen att hon skall ha kommit över sitt ex helt och hållet innan ni tar det längre.
Kra och lycka till!
Tessi