Kär men är hatad
12.12.2016
Jag kan inte få nån flickvän. Jag har varit kär i 4 personer. Alltså int bara kär utan mer än så. De visste alla om det. Den första hatade mig. Den andra var rädd för mig. Den tredje trodde först att jag var någon slags pedofil, innan hon med började hata mig. Och den fjärde, som jag är kär i nu ignorerar mig. Jag klarar inte av det här. Jag kan inte göra något åt det. Mello

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.12.2016
Hej,
Jag tror inte att du är ett "hopplöst fall" på något sätt
Under tonåren förälskar man sig ganska lätt, vilket naturligtvis inte betyder att det inte skulle vara allvarligt och kännas, utan betyder bara det att man själv har väldigt svårt att påverka sina känslor. Man väljer ju inte vem man blir kär i, det kan man aldrig - och kanske i all synnerhet inte under tonåren.
Så det jag menar är att du helt enkelt kan ha haft otur med tjejerna du har blivit kär i. Det är aldrig roligt att vara olyckligt kär, eller då ens känslor inte är besvarade. Men den positiva sidan är den att du kan bli förälskad, och att även om du har fått ditt hjärta krossat så kan du bli kär pånytt. Det är huvudsaken. Jag är helt säker på att bara du fortsätter att våga känna och vara en trevlig typ så kommer det att komma en tjej som besvarar dina känslor. Det kan ju redan finnas nån i din närhet som är förälskad i dig - utan att du vet om det.
Fortsätt alltså att ta chanserna som ges, och var uppmärksam och sympatisk så kommer din lycka nog att vända.
Kram!
Tessi