kär och osäker
17.02.2014
Hej. jag har hamnat i svår situation. jag gillar en tjej och är lite pågång med henne tror jag. det har tagit slut mellan henne och hennes kille ganska nyligen. hennes kille och jag har gått i samma klass i flera år och han skryter rätt ofta om att han är stor mellan benen(21 cm enligt honom vilket kan stämma för han har visat bild på den) o att dom har haft sex varje dag i 3 år typ. han säger att hon är bra i sängen och att hon älskar hans stora "sak".anledningen till att jag tar upp det här är att jag själv är super liten tycker jag, (9 cm). jag vill inte ge upp pga det här men det känns som uppförsbacke på den fronten. vi kommer säkert träffas i veckan eller kommande helg senast. jag funderar på att fråga henne om det här o prata om det då. har ni något tips till mig vad jag ska säga och fråga henne??!!. vad ska jag säga till henne o vågar jag ens ta upp det? tacksam för snabbt svar.

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
21.02.2014
Hej!
Det var bra att du frågade om det här, så hinner vi ge dig ett "pep-talk" före ni träffas!
För det allra första: tro aldrig på en kille som skryter om sin snoppstorlek, på hur brudarna älskar hans stora "sak" osv! Det är mest bara hetluft och överdrifter, ett bra sätt att framhålla sin egen förträfflighet framom kompisarna. Kanske gärna speciellt inför dig ifall han vet om att du inte kan tävla med honom. Ofta är det dessutom lite kompensation för något annat som han är mera osäker på. En rätt så omogen och självisk egenskap hos killar, snoppstorleksskrytet... Lite som de som aldrig kan hålla käft om vilken dyr bil de har eller hur duktiga de är på hockey. De som faktiskt har något att skryta om eller de som har bra självkänsla brukar inte behöva tala om sina fördelar på det där viset. De som verkligen är bra älskare behöver inte framhäva det på det här viset. Och hallååå, vilken egotrippade skrävlare visar BILD på sin snopp...?! Och att hon skulle älska hans stora "sak"? Tja, kanske hon sagt det för att göra honom glad, kanske hon faktiskt tycker det (precis som vissa killar gillar stora bröst - men som sedan ändå blir kär i den de blir kär i oavsett bröststorlek), men i våra öron låter det påståendet mest som en föreställning och replik han tagit ur någon porrfilm. Att det borde vara något som gör killkompisarna avundsjuka... Nä, vi skulle inte ta den killens påstående på allvar!
För det andra så har han fått en stor sak om bakfoten (hehe...) . På fullaste allvar: Det är INTE storleken som spelar roll. Det är vad han kan GÖRA med den! Och ännu mera vad han kan göra FÖRE han över huvudtaget använder den! Många storvuxna killar (mellan benen alltså) tror att det räcker för att ge en tjej njutning. Vilket brukar leda till att det är just precis det han inte gör, ger henne njutning alltså. Nu är det inte bara så att stora snoppar är besvärliga för de flesta tjejer - för medeldjupet på en slida i sexuellt upphetsat tillstånd är ändå bara 15 cm - så att det gör ont, känns trångt eller att hela han helt enkelt inte kan komma in under samlaget. Utan bra sex handlar om tusen andra och viktigare saker än hur stor snopp killen har. Det handlar om teknik och stämning, om förspelets längd och känslorna de båda har för varandra, om situationen och mängden upphetsning och förväntan före, om tålamod och rätt rörelser för just precis den tjejen (för alla tjejer är olika och inte bara njuter av lite olika saker utan också av olika saker vid olika tillfällen). Allt det här kräver TID för att LÄRA sig.
Visst kan det hända att din kompis och hans tjej hade ett bra sexliv, men i så fall hade han nog INTE sin snoppstorlek att tacka för det. I så fall var det nog mera det att han gillade henne, tog tid på sig att lära känna hennes kropp och vad hon tycker känns skönt och att de hade ett bra förhållande. För hurudant förhållande, tex om man vågar prata med varandra om detaljerna, åtminstone visa varandra, är mycket viktigare för hur skönt de båda kommer att kunna ha det än hur många gånger sex de har i veckan eller hur storvuxen han är. Så kanske de egentligen hade ett rätt så skit sexliv? Det vet vi inte? Men om han verkar vara typen som stor att han är en bra älskare bara för att han har stor kuk, så lider vi med henne och önskar att hon ska träffa en bättre älskare snart.
Som du kanske förstår nu, så är dina 9 cm alldeles tillräckliga om du använder dem smart. Och då är det alltså inte så mycket de 9 centimetrarna du ska använda, utan mun, händer, fingrar och famn. Du ska smeka sensuellt och hitta alla hennes erogena punkter och ta reda på hur HON vill ha det. Få henne att känna sig uppskattad och uppmuntrad, omtyckt och vacker. Tänk typ att allt du gör före (och efter) du faktiskt kommer in i henne ska vara 90% av hela grejen, och att där ska ingå allt från flirten, de långsamma stegen från puss till kyss till hångel till smekningar till smeksex till oralsex osv osv osv, till efter-goset. Och du vet säkert att en slida hos en sexuellt upphetsad tjej kan krama ihop så mycket att ett tjej-lillfinger kan räcka för att få orgasm? Speciellt verkar det vara så om hon redan fått en orgasm tex genom smeksex, så kramar slidan ihop sig ännu mera. Och du vet säkert att det är klitoris som är det känsligaste området på en tjej och som därför behöver mycket mera uppmärksamhet än slidan - en hel del tjejer KAN inte ens få orgasm utan att klitoris smeks ller gnuggas samtidigt som hon har vaginalt samlag? Och så vet du säkert också att slidan är känslig bara ungefär 2-3 cm upp från slidöppningen? Annar skulle en tjej aldrig kunna ha en tampong inne i 5 timmar (ne, hon känner inte alls av tampongen om den är tillräckligt långt in) - eller föda barn!
Så förstår du nu att du har all chans i världen att bli en bra älskare för den här tjejen? Visst kan du prata med henne om det här om du vill, även om det inte är sååå nödvändigt bara du gör det första sexet på ett sätt som får henne att känna sig som en sexig prinsessa. Tar du upp det här med henne så skulle vi tippa på att hon blir mera smickrad och rörd för att du dels ens vågar prata om sådana här saker (det verkar moget), dels att du öppnar dig för henne och bekänner en svaghet och dels att hon känner sig mera beredd. Berätta i så fall vad vi skrivit här om vad som behövs för att bli en bra älskare och att du vill jobba på det, så inser hon nog själv också att just det är precis vad hon behöver och vill ha, inte en stor snopp!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna