kär och osäker
22.03.2014
hej, jag skrev hit för några veckor sen (under samma rubrik som nu)och hoppas de går bra att skriva igen. jag och min tjejkompis som jag e tokkär i har träffats typ varje dag dom senste veckorna och jag tycker det känns jätte härligt. problemet är dock att vi har pratat om allt utom just sex och vi har inte gjort det me varran heller. jag är alltså oskuld fortfarande. en sak som stör mig mycke är att hon fortfarade sover hos sitt x på helgerna även fast dom gjort slut enligt henne. i veckan pratade jag med hennes x om det här och han säger också att dom gjort slut men att dom blivit "kk" på helgerna. jag tyckte det kändes skit att höra så ja sa att ja ju är kär i henne till honom. då sa han typ att jag inte skulle ha någon chans på henne ändå. han hade nämligen redan berättat för henne om mina 9 cm och 7cm i omkrets och hon hade skrattat till som reaktion!! allt enligt honom alltså... Jag ångrar verkligen att jag berättat om min storlek för honom men ja trodde de va i förtroende. de känns som en katastrof just nu. om hon vet vet säkert alla hennes tjejkompisar också tänker jag...ja tror ja ska ta upp det här me henne nästa gång vi träffas eller har ni nåt tips hur ja går vidare? ps finns det någon fördel med att ha just min storlek?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.03.2014
Hej igen!
Japp vi minns dig. Och har läst igenom vad vi skrev. Gör det du också igen, för där säger vi nog egentligen fördelarna med din lite mindre snopp. Men ett tillägg för förtydligandets skull: Tjejer är inte speciellt djupa. I sexuellt upphetsat tillstånd är de ca 15 centimeter djupa i medeltal. Det betyder då att alla snoppar som är längre ändet troligen kommer att kännas obekväma, göra ont eller inte kunna föras hela vägen in utan att det tar emot i "botten" på henne. Precis som killar har olika lång snopp finns det nog grundare och djupare tjejer, men det skiljer inte så mycket som för snopparna. Igen, det är de första två-tre centimetrarna in från slidmynningen och framförallt klitoris som spelar roll för henne, inte om han "fyller" henne. Är hon tillräckligt upphetsad så kramar alltså slidan också om snoppen så att den känns alldeles tillräckligt stor ändå. Och den sexuella upphetsningen sker alltså till typ 90% på andra områden än just snopp-i-slida-in-ut-in-ut. Mest i HJÄRNAN!
Men angående din kompis: Alltså vet du, han verkar mer och mer som en skitstövel i våra öron. Vilken kompis säger "du har inte en chans på mitt ex" och "hon skrattade åt din lilla snopp". Vilken j*vla stil!!!! Alltså, är du säker på att han inte bara vill ha kvar kakan och samtidigt äta upp den? Alltså han verkar inte vilja vara ihop med henne (= inga löften, inga krav), men nog behålla henne som helgsysselsättning i brist på bättre förslag. Eller har HAN inte kommit över henne? Eller känner han sig alltså hotad av att någon annan vill ha det som han inte lyckades behålla?
Nu vet vi inte om det var han eller hon som gjorde slut och vad hon tänker om KK-förhållandet. Men vi vet att det är väldigt svårt att gå från ett kärleks- och sexförhållande till KK utan känslor och krav. Kanske hon inte heller riktigt vill släppa honom ännu pga av att hon har känslor kvar för honom eller hopp kvar att han/deras relation ska förändras. Om så är fallet så kanske det inte är riktigt läge än att öppna ditt hjärta för henne. Försök istället att få henne att se hans negativa sidor och att inse att hon är värd så mycket bättre behandling.Som kompisar kunde ni ju ta ett allvarligt snack om vad det är hon vill ha ut av sitt kärleksliv och varför hon fortsätter hålla fast vid någon som eventuellt bara utnyttjar henne. Kanske det skulle vara bra med ett redigt avslut för henne innan hon är redo att gå vidare till en ny kärlek? Redan att fortsättningsvis ha något med exet kan lägga band på hennes känslor, skulle det ta slut på allvar kanske hon skulle känna sig fri och då kanske känslorna skulle börja flöda?
Äh, tänk inte på att det kanske inte är så schysst gjort mot en kompis att dra ner på hans rykte inför hans ex. Men dels kör han med värre stil mot dig - inte för att det är någon ursäkt för att själv vara en dålig kompis (men lite säger nog de gröna hornen som växt ut i våra pannor att kastar man skit runt sig om andra så kan man inte förvänta sig annat än att andra kastar skit på dem i samma stil...) Dels så är det sant, hon förtjänar bättre. Dels är du hennes kompis också och borde alltså värna om hennes välmående. Okej att du har baktankar om att förhoppningsvis kunna ta hans plats, men vaddå, du tycker verkligen verkligen verkligen OM henne! Du vill henne väl. Är han kär i henne?
Försök känna dig för och prata mera med henne. När det är dags tror vi nog att du känner det på dig. Vi håller tummarna!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna