kär och osäker
29.03.2014
Hej!ja vad ska ja börja med... Har gått runt och grubblat om samma tjej i ett helt halvår nu. hon är liksom lång,smal,och har sjukt vackert ansikte D; är helt säker på att hon är singel också. men enda problemet är bara att jag inte skänner henne,kan också bli svårt att försöka då hon är så blyg som jag. Har dock fått några blickar av henne då jag gått förbi men vet inte vad de kan betyda. Har aldrig varit kär förr! drömtjejen

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.04.2014
Hej, ååååh vad ljuvlig fråga :)
Lyckost du som får vara nykär!!!
Om du inte redan lusläst allt vi skrivit om hur man flirtar så ska du genast läsa mera HÄR. Där finns en hel massa tips och råd. Om det känns jobbigt och pirrigt att ta kontakt f2f med henne så börja via fb eller andra sociala medier. Man kan lätt börja känna varandra på chatten där ingen ser om man blir lite röd om kinderna eller hör ifall rösten stockar sig. Man hinner dessutom lite fundera på vad man ska skriva, om man ska göra det IRL så kan det ju bli pinsamt om det tar för länge innan man svarar. Fortsätt att ge varandra blickar och så kan du ju börja med att säga Hej :)
Lycka till, hälsar ungdomsinformatören Sanna