Kärlek
18.11.2016
Hej. Jag har en fråga, jag är en kille på 13 år och är förälsad i en flicka. Men mitt problem är att jag inte vågar fråga chans på henne. Och det verkar som att hon inte är intresserad av mig. Nickname

Utvecklingspsykologi-praktikanten Cecilia svarar
24.11.2016
Hej!
Du är inte ensam om att ha det här problemet, alla känner sig någon gång osäker på hur man ska göra när man är kär. Hur vet du föresten att hon inte är intresserad av dig? Har du försökt ta kontakt med henne? Många tycker att det är enklast att ta kontakt via till exempel facebook eller snapchat om man inte vågar gå fram direkt till personen som man är kär i. Fråga inte chans på henne det första du gör när du har fått hennes uppmärksamhet. Börja istället med att försöka lära känna henne, ställ frågor om vilka intressen hon har, favorit ämne i skolan och så vidare. På det sättet kanske du hittar någonting som ni har gemensamt och då är det enklare att diskutera med varandra.
Jag vet att det inte är så lätt men försök att våga, det är det enda sättet att vinna! Och ta det lugnt, du har all tid i världen att hitta någon att bli ihop med. Det finns massor med information på Förälskelse och kärlek som du kanske kan ha nytta av. Lycka till! :)
Kram/Sessi