Kärlek
08.06.2017
Hejj jag ska spela en teater i år och i teatern ska jag ha en pojkvän. Jag har redan en pojkvän ioch det ska bli hämskt att lådsas vara kär i en annan å att han sedan ska komma och kolla på och hans familj och släkt osv. Jag vet ju att de e bara teater men min pv tror jag nog kmr bli lite svartsjuk.
Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.06.2017
Hej,
Ja, det är möjligt att han blir svartsjuk, men precis som du skriver så är det ju bara teater. Jag tror att alla som nån gång har sett en film eller en teater förstår att det inte är på riktigt utan bara en roll man spelar. Och det är ju inte bara din pojkvän och hans familj du spelar för utan en massa andra människor.
Du får försöka ta det som en bra sak istället, om han blir lite svartsjuk så betyder det kanske att du spelar en övertygande rollprestation. Det är inte ovanligt att pojk/flickvänner till skådespelare kan bli lite svartsjuka om de ser sina partners visa upp en romantisk scen, men förhoppningsvis är han så mogen att han förstår att det inte är på riktigt, och du kan ju förvarna honom om det så att han på förhand vet vad han kommer att få se.
Jag tror nog att det komer att ordna sig.
Kram
Tessi