Kärlek/LOVE
18.11.2016
Jag är kär i en kille i min klass.Jag vågar inte fråga chans på honom och jag har försökt skicka något.Hur ska jag göra?? 12345

Utvecklingspsykologi-praktikanten Cecilia svarar
24.11.2016
Hej!
Vad spännande att vara kär i någon som går på samma klass! Kärlek kan vara varm och skön men också svår ibland. Jag antar att han inte har svarat när du försökte skicka åt honom? Har du försökt ta kontakt med honom på något annat sätt? Skulle jag vara du så skulle jag sådär smått försöka umgås med honom om det finns något bra tillfälle att börja prata, kanske om ni gör någon skoluppgift tillsammans? Det blir kanske lättare att fråga chans på någon om man först lär känna varandra lite.
Det gäller att våga ta första steget även om det känns skrämmande, du har ingenting att förlora. Och om det inte blir något med den här killen så var inte orolig, jag är helt säker på att det kommer att dyka upp fler killar som du kommer att börja gilla i framtiden! Det finns en hel del tips på hur man flirtar här. Hoppas du lyckas fånga honom! ;)
Kram/Sessi