Kärleks problem
15.07.2016
Jag är kär i en flicka som går i samma skola som jag men jag vet inte hur eller när jag ska tala om det för henne, jag är rädd att hon ska säga nej Orolig

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.07.2016
Hejsan kära Orolig
Det är ljuvligt underbart att vara kär, men sen är det på samma gång så skrämmande och oroligt vad den andra tänker och tycker om en. Ett mycket svårt dilemma du står inför, men ändå så underbart <3
Såklart kan du ju kolla och försöka läsa ut vad hon känner för dig, men det har du kanske redan gjort. Och nu har ni sommarlov, och ses kanske inte så ofta som i skolan. Man brukar ju nog kunna märka om någon är intresserad av en eller ej. Men vi har massa bra text om det, som du hittar HÄR, och HÄR. Oftast kanske era blickar har mötts, liiiite för länge för att bara vara en tillfällighet. Hon kanske skrattar och pratar högre när du är i närheten, fixar sitt hår, kollar spegeln osv. Men naturligtvis kan hon riktigt bra vara intresserad av dig fast du inte märkt något av detta.
Mitt förslag är att du försöker börja säga hej alltid när ni ses och så småningom börjar prata med henne om allt möjligt. Nu vet jag ju inte om detta lyckas nu under sommarlovet, men hoppas. Ett bra sätt att komma varandra lite närmare är ju också olika sociala medier, ta kontakt via tex snapchat och se vad som händer. Då kan ni ju lära känna varandra mera och du får veta saker om henne som tex vilken glass hon gillar, vilken sorts film och vad hon gjort hittills i sommar. Då kan du kanske föreslå att ni ska träffas :) Det är ju såklart lättare att via text fråga om hon är intresserad av dig men du måste nästan avgöra om du ändå ska fråga henne IRL. Jag kan förstå att det känns pirrigt och lite hemskt men det heter ju att man måste våga lite för att kunna vinna och det stämmer ju ganska bra in på det här :)
Våga, vinn!
Om det skulle gå fel så försök att inte deppa ihop för det. Ibland kan det inte vara kört utan hon kanske bara är lite blyg och blev lite rädd när du frågade och sa nej fast hon kanske ändå är lite intresserad. Många gånger kan intresset också väckas om man får veta att någon är intresserad av en så ge inte upp om det skulle gå så. Utan var hennes vän och visa att du är en trevligt och redig kille så kanske hon sen iaf vill mera med dig.
Men nu ska vi ju hoppas att hoin känner likadant och att allt går super <3 <3 <3
Jag håller tummar och tår!!!
Kram från ungdomsinformatören Sanna