Kåta killen
07.01.2015
Hej! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än ett år och nu har han åkt in till militären och jag har ingenaning om vad jag ska göra när han är där. Ända sedan vi träffades har vi inte varit ifrån varandra så mycket endast 2 veckor i somras. Men på senaste månaderna har jag känt nästan avsky av att umgås med honom eftersom han gillar verkligen att ta på mina bröst och rumpa helatiden och är väldigt ofta kåt vilket får mig att nästan aldrig vilja ha sex och jag blir bara arg och sur på honom när han måste va så kåt helatiden och om jag säger åt honom att han ska försöka motstå att ta på mig blir han så sur.. Har nästan funderat på att göra slut med honom pågrund av detta men jag älskar honom verkligen. Men nu när jag har fått vara i från honom några dagar saknar jag honom så mycket att det nästan gör ont. Jag vet inte vad jag ska göra.. Och jag vet inte heller vad jag ska göra åt saknaden för jag har inga vänner i närheten men bara familjen och inga hobbyn heller.. Kop

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.01.2015
Hejsan, jag kan förstå att det kan kännas jobbigt att vara lite i otakt vad gäller sex och smek. Men det är ju sådär genom livet att man är inte alltid i samma stämning fast man lever tillsammans. Ibland vill den ena mera och ibland vill den andra mera. Hoppeligen kommer det också tider då båda vill samtidigt ;)
Sen att han nu är i militären kan göra att han blir ännu mera "hot" på dig sen då han kommer hem. Jag vet från när jag själv hade nån kille i milin att vissa får nån sorts "vara ute i krig"-känsla, alltså att de på nåt sätt lite jagar upp sig i gruppen att nu är de borta från flickvänner och familjer och har en massa övningar och grejer som inte hör till deras vanliga sysselsättningar. För många killar är det också första gången som de är borta hemifrån längre tider, det kan vara rätt så jobbigt. Jag skulle kunna tänka mig att sen då de kommer hem så väntar de sig att alla ska vara tillgängliga på alla sätt. Låt honom hållas, men visa att du och dina känslor och din lust också räknas och att du inte är någon maskin att plocka fram då lusten faller på. Du bestämmer över din kropp och där har ingen annan något att säga till om!!! Om han blir sur är han mycket barnslig, och behöver lära sig att respektera också andras känslor.
Men sen blir jag lite orolig då du skriver att du inte har några egna kompisar att umgås med och inga hobbies. Har ni gjort allt tillsammans hela tiden med din kille? Det brukar inte vara bra att helt gå upp i ett förhållande och sätta allt eget åt sidan. Dels kan det bli slut och dels så är det inte bra om man aldrig kan göra något på egen hand utan den andra. Det blir ju lite trist om man aldrig upplever något på egen hand som man kan berätta om sen då man träffas med killen i sitt liv.Det skulle vara ett bra tillfälle nu då han inte är hemma hela tiden för dig att också få lite egna kompisar och intressen som inte rör honom. Nu ska du passa på och se dig om efter nån kul kurs du kan gå på, nåt du gillar att göra eller nåt nytt som skulle könnas kul att pröva på. Arbis och Medborgarinstituten har massor med roliga och intressanta kurser. Vad gäller kompisar så är det ju inte lika lätt förstås. Om ni alltid gjort allt tillsammans med din kille så kan det ju vara att du har kommit ifrån dina kompisar, och det är ju inte så lätt att plötsligt börja söka sällsalp om man nästan undvikit det tidigare. Jag sätter med en länk till en bra sida hur man söker nya vänner, kolla HÄR. Bra tips i kommentaren också. Försök hitta på något, ta dig ut bland folk och prova gärna på något nytt. Mittiallt så har du en massa nya spännande saker som du gjort och upplevt när din kille varit borta och så kan ni berätta för varandra vad ni upplevt under veckan, han vill säkert också gärna berätta allt som han upplevt i milin.
Jag hoppas allt reder upp sig för er, och att du inte ska behöva göra slut för detta. Om båda försöker så brukar man nog hitta en gyllene medelväg som passar för båda <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna