killar
22.01.2015
Hej!Jag tycker det är väldigt jobbigt att prata med killar.Jag blir helt röd i ansiktet och kan inte prata vanligt.Jag blir liksom obekväm och vet inte vad jag ska säga ibland kan jag säga något jätte konstigt.snälla hjälp :(
Praktikanten Sabina svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
23.01.2015
Hejsan!
Du är inte ensam att känna såhär. Ofta kan det kännas nervöst att prata med någon av det motsatta könet och speciellt om man lite gillar personen man pratar med. Ibland kan man börja prata snabbt, säga konstiga saker eller bli helt tyst. Fast det händer så är det inte hela världen och killen kanske inte ens märker att man beter sig lite konstigt.
Att man blir röd i ansiktet är också en vanlig sak som händer bla. när man tycker något är pinsamt eller när man är arg, man kan också rodna utan orsak. Det man kan göra för att rodna mindre är att utsätta sig för de situationer som gör att man rodnar. Tex. att prata med killar fast det känns jobbigt. Sen några tips till som jag kan ge dig är att strunta i att du rodnar, det är inte så stor grej och alla gör det någongång. Andas lugnt och le mot personen du pratar med, på så sätt visar du att du är trygg i dig själv. Sen kan du kan fundera ut på förhand vad du vill säga åt killen, då har du förberett dej lite och det kan kännas lättare när du går fram till honom. Här kan du läsa lite mer om hur man tar kontakt med nya människor.
Lycka till och kom ihåg att gå rak i ryggen och håll huvudet högt!
Kram Praktikanten Sabina och Ungdomsinformatören Liselott