killen igen 3 delen
03.05.2018
Hej så det är jag som har frågat frågor om den där killen, rubrikerna har varit killen 1 och killen 2.
så det är så att jag inte har frågat honom ännu för att jag inte vågar och jag tycker att det är pinsammt om jag frågar och jag har läst alla signaler fel.
Det som gör mig fundersam är att, vi går ju i samma klass och så finns det en flicka i min klass då som han brukar kolla på, men han talar med henne sådär ibland men inte alls lika mycket som han talar med mig. men ja vet att inte hon gillar honom för att hon har på g med någon annan men ända så jag vill ju inte fråga honom om han vill vara någon dag ifall det skulle vara så att han tycker om henne.
Men så är det konstigt för alla signaler som han visar åt mig tyder på att han tycker om mig. Men kan han bara tycka om mig som en bästa vän för de signaler han visar mig?
här är alla signaler som har hänt sedan jag skickade senast.
då jag talade med en kompis så vände han om och bara frågade mig en random fråga bara för att få tala med mig.Han har allt oftare börjat tala med mig som liksom 24/7 i klassen. en lektion så sitter vi som bredvid varandra ändå om det finns som mellanrum där folk kan gå så är det inte så stort mellan rum så att vi kan som sitta och viska med varandra om vi ville, så nära är det. så på den lekionen talar han mest med mig. Hans kompis sitter bredvid honom men ändå så vrider han hans hela kropp mot mig och talar med mig, som jag har sakt förr så ler han hela tiden han talar med mig och skrattar med mig.
Och liksom han förösker ta initiaiv att tala med mig på lektionen och som lagar ljud seller säger nånting lite tystare som "det här är så tråkigt" eller bara suckar lite extra högt för att han vet att jag kommer att kolla på honom och sen så börjar han tala med mig. Och ibland så på lektionen kollar han på mig när jag kan inte kollar och sen när jag kollar så kollar han på mig och flinar eller nått. Han skikkade åt mig nån bild på nånting och så hade jag frågat vad dedt var för nånting men han svarade aldrig. I skolan så hade vi lektion och vi skulle nästan sluta så han satt oh talade med en pojke som jag är också jätte bra vän med och så när han såg att jag kollade på och skrattade så kollade han på mig och sa att "honde fjantin veta int na va hede som jag skickade åt henne var " och bara skrattade och sen hade jag skikkat åt honom nånting och så en lektion satt han och talade med samma kompis att jag hade skikkat en bild på det. liksomm varför saäger han att vi skikkar åt hans kompis? och så har vi i skolan att man måste lämna upp telefonen så gick läraren bara förbi mig så jag tog fram telefonen och var på den och sen när läraren hade börjat så sa han " halå honde fjantin ( han har börjat kalla mig fjant så det är ny) ha int lämna opp telefon" och så bråkar/retar han mig på ett snällt sätt och liksom om jag inte har lämnat upp telefon så säger han åt läraren eller så om jag säger nånting så säger han typ jaa eller det var en bra ide om jag talar med läraren och så säger han när vi har prov att jag kommer få en 5 i det, och så säger han alltid att jag blir ut egd av honom han liksom bara säger egd egd egd hela tiden. och en lektion när han inte visst vad man skulle skriva så när jag kollade bort så vände jag om och såg att han kollade på min papper och skrev av mig. så ville jag se vad han hade skrivit så jag bara steg upp för att se på pappret och så hade han handen för svaren och så rörde jag liksom bort hans hand men han liksom drog inte bort den utan bara hade den där jag hade lagt den, så vad jag har märkt så har vi haft mer kroppskontakt. så en gång så skulle vi sluta och vi hade datorer så sa han åt mig att jag skulle lägg bort hans dator och så slog han försiktit i mitt huvud med datorn.Och så hade jag råkat spraka bort hans sko för att han brukar sparka bort mina. och han såg det så när jag halde på att lägga på mig skon så slog han mig med skon och frågade varför ja gjorde så. en matte lektion så hade vi en annan klassrum så jag gick längst bak med min kompis och så satt han som på bänken bredvid vår bänk, men så ville en kompis att han skulle flytta till honom men så sa han nej först men sen så gick han dit, så hade vi nå huvudräkningsuppgift så hade kompisen redan tagit miniräknare så i slutet av lektion så gick jag till lådan o så när jag svängde om så sa han att jag fuskade när jag hade miniräknare. han talar nästan alltid med mig om jag går förbi. så idag så hade vi nått slags förhör och man skulle gå upp med pappret så efter jag hade gjort det så kastade jag mitt papper men så kollade jag upp och han hade kollat på mig så flinade han och kollade ner så när jag gick förbi honom så sade han som han alltid brukar säga "jag kommer få bra i det här, och skrattade". och ibland före lektion så brukar han sitta med sin vän så brukar jag fara dit och prata och det är så lätt att tala med honom då och att bara börja tala. och om han är med den kompisen brukar han liksom bråka extra mycket med honom och sånt och försöka laga mig att skratta och som hålla med honom om han säger nånting åt hans vän som inte hans vän håller med.
Det liksom känns att det har blivit mycket bättre relation sedan jag skickade sist och defenitivt är han en av mina bästa vänner och min bästa kill kompis är han, som sagt så har jag känt honom sedan 7 och vad jag kan säga att det har aldrig varit såhär med honom förr liksom det är svårt att förklara men i 7 och 8 så var vi nog kompisar men mera som att vi bråkade för att vi inte liksom tyckte om varandra endå om vi var kompis liksom vi talade inte ens på lektion eller nånting och bara talade med varandra typ 1 gång varje vecka eller nå sånt och så i 9an blev det mycket bättre, ja jag förstår att det kan bero på att vi har känt varandra länge men ända, och sen typ i slutet av januari så började ju jag tycka om honom och då blev det liksom inte alls hur det var förr det var så different, liksom svårt att förklara men nu undrar jag att är han bara sådär för att han känner mig som sin bästa vän eller tycker han om mig som mera än en vän?liksom det tycker jag att han tycker om mig, men då ibland när han kollar på henne så blir jag lite bekymrad. Men han kollar på mig lika mycket så jag vet inte. och vad jag har läst är att ögonkontakt och att han vänder hela sin kropp mot mig och börjar tala med mig är bra.
Så liksom från början av 9 till nu så tycker jag att vi har blivit mera bekväma med varandra för att vi vågar ha kroppskontakt och reta varandra och tala med varandra hela tiden.
så tycker ni nu påriktit att han gillar mig? för jag vågar bara fråga om han vill göra nånting nångång om han gillar mig. eller ser han bara mig som en kompis? och om han bara ser mig som en kompis varför gör han alla de där sakerna. pääääron

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.05.2018
Hej!
Utgående från de du skriver och berättar så skulle jag säga att han tycker om dig. Jag kan självklart inte säga om det är som bästa vän eller om han vill vara mer än bara vänner. Det värkar som du funderar ganska mycket på vad han gör och vad han menar med de han gör. Då kan de lätt hända att man överanalyserar och sedan ser saker som inte egentligen sker.. Som t.ex. att han skulle ha ett intresse för den andra tjejen. Jag vet förstås inte om han har de eller om han inte har de.
De händelser som du berättar om så vill han prata med dig och han tar kontakt med dig, vilket är super! Om han inte alls tyckte om dig så skulle han inte prata med dig. Jag tycker du ska fråga om han vill hitta på nått. Att försöka hitta svar genom att fundera och fundera lönar sig nästan aldrig. Om du får ett ja så är det super bra. Om du får ett nej så kan du gå vidare och behöver inte spekulera mera i hur han beter sig.
Det är ingen annan än han som kommer att kunna ge svar på din fråga. Det är bara han som kan besvara på om han gillar dig som mer än vän. Du fixar det! Hitta dit mod och fråga honom om han vill träffa dig. :)
Kram, Ida