Killproblem
18.02.2024
Hej, jag och en kille har snappat ett tag nu å jag gillar honom men jag vet inte om han gillar mig han ger mig så mixade signaler ibland snappar han mycket och skriver men ibland lämnar han mig på skickad fast han har varit inne på snap Flicka
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
19.02.2024
Hej!
Jag förstår verkligen att sånt här beteende är förvirrande. Det är inte lätt att veta hur man ska hantera en situation där man får mixade signaler. Det går tyvärr inte att svara på hur den här killen känner för dig utan jag tror att det viktigaste i nuläget är att du frågar dig själv om du tycker att det här är okej beteende?
Jag tolkar din fråga som att du är intresserad av den här killen och kanske till och med skulle vilja utforska ett förhållande med honom. Känns det här som ett okej beteende mellan en flickvän och en pojkvän? Det är såklart mycket möjligt att den här killen gillar dig men är han verkligen värst seriös när han ibland slutar svara? Skulle du plötsligt sluta svara till en person som du är seriöst intresserad av?
Så här i början när man först lär känna någon vill man ju ta reda på ifall man skulle passa bra ihop. Klickar man eller inte? Det är också ett sätt att få ett smakprov på hur det skulle vara att vara i en seriös relation med personen. Om du redan ser röda flaggor i hans sätt att hålla kontakt är det något du måste fundera på ifall du skulle acceptera om ni var i ett förhållande.
Kan du försöka prata med honom och fråga varför han ibland inte svarar? Du kan förklara hur det känns för dig och be honom vara lite tydligare med vad han tycker och tänker om er situation. Jag förstår att det känns läskigt att fråga om det här men det är egentligen det enda sättet att få klarhet i hur han tänker och känner. Kom ihåg att du får vara ärlig med dina behov och du har också rätt att sätta gränser. Du har absolut rätt att be om att få svar på det du skickar. Om han är upptagen då i stunden så kan han t.ex. skicka att han svarar senare eller nåt men det är inte särskilt snällt att helt ignorera någon och sedan låtsas som ingenting. Det kan hända att ni har lite olika sätt att kommunicera på och att han har lätt för att glömma bort att svara men då är det någonting ni måste tala om och hitta en lösning på som båda är bekväma med.
Det tar oerhört mycket tid och energi när man känner att man inte vet var man har varandra. Det är ju jättetungt för dig att hela tiden behöva fundera på ifall han kommer svara eller inte och vad det beror på när han inte svarar. Du förtjänar absolut att veta var ni står i er relation och du ska inte behöva sätta ner tid och energi på en person som inte är lika intresserad som du är. Du förtjänar att få lika mycket som du ger.
Kom ihåg att du är bra precis som du är och du förtjänar en person i ditt liv som accepterar och uppskattar dig för den du är. En person som ger dig glädje, lugn och trygghet. En person som får dig att må bra och känna dig speciell, viktig och värdefull. För det är du.
Kram,
Rosanna