Knepig situation
01.01.2014
Det här är en jätte knepig fråga som jag ställer, men jag kräver inte heller något exakt svar, utan bara er åsikt vad ni tycker.
Igår kväll när jag skulle ut och fira nyår fick jag nämligen ett meddelande på telefonen av min kompis ex pojkvän! (som är två år äldre än oss) Han undrade vad jag skulle göra under kvällen och naturligtvis svarade jag på hans fråga. Han skyllde då på att "han hade skickat fel" men sa att det kanske inte gör något. Sedan sms:ade vi lite under kvällen tills han gick och sov.
Sedan hörde jag inte något av honom under dagen idag, så jag tänkte att det säkert bara var tillfälligt kvällen före att vi skickade. Men sedan började han skicka ikväll igen och frågade hur jag mådde och så. Vi skickade ganska mycket just då, och när jag hade bytt profilbild sa han att jag var vacker!! Jag blev så generad men samtidigt lite obekväm eftersom han varit med min kompis.
Min kompis har nu en ny pojkvän som hon varit tillsammans med i över ett år. Så det är mer än ett år sedan hon var tillsammans med han som skickar med mig nu.
Även när min kompis var tillsammans med sitt ex så tyckte jag att han var jätte snygg och önskade att jag också skulle hitta en sån som han någon dag. De var dock tillsammans endast i drygt 3 månader så gjorde han slut och min kompis blev jäätte ledsen över det!
Det konstiga är att några få gånger som min kompis och hennes nuvarande pojkvän bråkar, så kan hon säga att hon saknar sin förra och att han inte alls var på det viset, hon jämför alltså.
Och nu vet jag inte alls hur jag ska göra! :( Jag skulle egentligen på ett sätt kunna tänka mig ett förhållande med honom eftersom han verkar så omtänksam och så, min typ lixom. Vore spännande att träffa honom i verkligheten igen :) Jag tror att jag ska fortsätta skicka med honom ett tag (eftersom jag tycker det känns bra och roligt) tills han börjar prata om att vi ska träffas (om han ens vill det) så ska jag berätta åt honom att jag tycker det känns konstigt när han varit ihop med en av mina närmsta kompisar. Men sen vet jag inte alls hur och när jag ska berätta det här åt min kompis :( Jag tror hon kommer bli jätte förvånad och sur/arg om jag berättar att han och jag ska träffas och be mig att sluta skicka med honom. Men det var ju trots allt ganska länge sedan dom var tillsammans så hon borde ju ha kommit över honom :(
Vad tycker ni om allt det här? Ska jag fortsätta skicka med den här killen för att vi båda verkar gilla varandra fastän min kompis kommer bli jätte sur?
Hoppas ni förstod något så när. ~

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.01.2014
Hej, jaaaaa jag kan förstå att det känns som en knepig situation, helt klart. Men sådär spontant tycker jag nog att din kmpis inte har nån ensamrätt på den här killen. Hon har en ny och det är över ett år sen de var tillsammans och det var bara 3 månader dessutom. Jag tycker nog som du att fortsätt att skicka med honom och se vart det leder. om han vill börja träffas, det kan ju hända att det skett nu redan eftersom det är någon dag sen du skrev hit. Om han vill börja träffas får du väl ta dig en ny funderare då om hur du ska göra. Om du ska säga nåt till honom och/eller till din kompis. Men jag tycker nog det är lite onödigt av henne om hon blir sur, det var ju så länge sen och så kort tid, och så har hon ju en ny älskling nu :)
Så länge det känns bra att skriva med honom är det helt ok tycker jag <3
Kör hårt, och lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna