Kommer för snabbt
22.04.2014
Hej Decibel snälla hjälp mig!!
Jag har ett stort problem som jag skäms över så fruktansvärt mycket!
Då jag och min flickvän ska ha sex så de kan hända att redan i förspel kan jag komma? På förspel brukar jag smått jukka på hennes ben så efter de kan de hända att ja kommer då vi har förspel om inte så hinner jag bara stoppa in å ut den några gånger!!
Snälla ge mig tips på vad ja kan göra så fort som möjligt snälla :( :(... Killen

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.04.2014
Hej!
Bra att du frågar, för det är så onödigt att gå omkring och må dåligt över sådant som kunde fixas bara man hade fått lite fakta av någon. Och vet du vad, vi har en hel infosida om det här med att gå för snabbt! Gå och läs den nu först, och så kommer du tillbaka till det här svaret, för jag har mer tips åt dig!
Du läste redan om att öva på att hålla sig när man onanerar, men har man en bra och förstående tjej så kan man göra det även under samlaget. Och framförallt kan man förbereda sig inför samlaget genom att dels kanske runka själv en halvtimme till en timme före, då är kroppen inte lika snabb - och dels genom att ge henne njutning och orgasmer tex oralt eller med fingrarna före. Då känns det inte så snopet eller otillfredsställande för henne ifall hon inte hinner med dig. Beroende på hur snabbt du kan bli hård igen kanske hon kan ge dig smeksex eller oralsex till utlösning först och så myser ni vidare och så trappar ni upp mot samlag igen? Antagligen har du också "programmerat" din snopp till att bli riktigt upphetsad av att gnugga mot henne, så låt bli det under förspelet. De flesta av oss har knep för hur vi snabbt ska bli kåta och få orgasm men ibland backfire de här knepen så de jobbar emot oss.
Just att knipa åt om ollonkanten, tänka på mormors döda katt (klassiker från filmvärlden) eller till och med kyla av dem emellanåt är andra välanvända knep. Men så finns det också kondomer som har lite bedövande effekt så att man kan hålla ut längre. Kolla tex vår samarbetspartner pasante.fi!
Hoppas på längre sköna stunder snart
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av måååånga liknande frågor och sexualrådgivarens svar på dem - du är INTE ensam om det här bekymret!)