kvävs av min pojkvän
27.06.2015
Hej!
Min kille vill vara med mig jämt och ständigt. Han vill kramas och pussas helatiden och han blir sur när jag inte vill umgås med honom. Jag gillar att få vara ensam ibland och jag känner att när jag är med honom försöker jag bara ta avstånd från honom. Jag vill varken kramas eller pussas. Jag vill inte heller gosa när vi ska sova. Det känns nästan som att jag kvävs av honom. Vi har varit tillsammans 2 år och nu vill han flytta ihop men jag vill inte flytta ihop. Har berättat åt honom att jag inte känner att jag är redo för det. Och han blev förstås sur för det. När jag är med honom blir jag bara på dåligt humör och så fort han åker blir jag gladare. Han blir sur så fort jag säger något som han inte gillar som t.ex. att jag vill ha egentid och inte vara med honom helatiden. Han går mig på nerverna. Jag har försökt prata med honom om att ta en paus eller att bara ta några dagar i veckan ledigt från varandra men det slutar alltid med att han blir sur och jag tar det tillbaka. När vi senast var till fagerö så gick han och jag tillsammans till baren och där träffade jag några vänninor och jag gick och dansade med dem till discot. Min pojkvän blev flyg förbannad för att jag inte sade åt honom att jag skulle gå till discot med mina vänner han följde efter oss in i discot och tittade på helatiden. Han säger helatiden han ska bli en bättre pojkvän men har fortfarande inte sett något av det eller ja han ger mig mera massage men inget annat. Jag vet inte vad jag ska göra. Älskar honom men vet inte om jag tycker om honom. gogo

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.07.2015
Hej gogo
jag håller med kommentaren. Det verkar som att du inte längre ska vara tillsammans med den här killen. Det är fel mot er båda. Som det är nu kan ni inte bli lyckliga tillsammans och båda borde få en chans att hitta någon annan som ni kan bli lyckliga med.
Det är säkert svårt för honom att acceptera att du inte känner samma för honom som tidigare, sånt gör ju alltid ont såklart. Men man kan inte fortsätta med tvång heller. Det är bättre att ni bryter upp nu och inte väntar 5-10 år till då ni kanske har barn och lån mm
Åtminstone måste du få honom att förstå att du behöver ha en paus från honom. Stå på dig och var bestämd, säg att om han älskar dig och vill leva tillsammans emd dig så måste han ge dig ett andrum nu för annars kommer ert förhållande inte att ha en chans. Det kan ju hända att du märker sen då ni varit ifrån varandra en tid att det nog är han du vill leva med iaf. När du får lite perspektiv på det hela. Eller så märker du att neheej, det var inte så du ville leva ditt liv, och så går ni vidare båda två.
Jag håller tummarna för att det reder upp sig på ett eller annat sätt, ni kan iaf inte fortsätta på samma sätt som nu.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna