Ledsen
27.12.2017
Hej!
Jag var i hop med en kille i 2 hela år. Det tog slut i mars 2017 och i sommar blev vi ihop igen. Jag tvivlar på att han älskar mig trots att han säger det. Nu i höst blev jag lite smått kär i en annan kille. Vi har träffats en gång i smyg och håller kontakt i smyg. Jag älskar han jag är ihop med men samtidigt har jag lite känslor för den andra killen.. Varför är det såhär? Jag vill fortsätta med min kille och varför tvivlar jag så mycket på honom.. Förvirrad

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.12.2017
Hej, kära du. Vilket svårt dilemma, men ack så vanligt.
Man kan ju inte både äta kakan och ha den kvar, det vet du ju. I något skede måste du nog välja vilken kille du ska satsa på. Det är inte hållbart i längden att du är tillsammans med en men träffar en annan i smyg. Om din kille gjorde så mot dig skulle det ju inte vara så kul. Men jag kan förstå att du inte vet hur du ska göra. Tyvärr kan ingen annan säga hur du ska göra, svaret finns innerst i ditt hjärta. På något sätt måste du få fram vem av dem du gillar mera. Jag säger inte att det är så här med dig och din kille, men om ni varit tillsammans i två år så var ni rätt så unga då ni blev tillsammans och det är helt naturligt att du kanske vill testa någon annan innan du bestämmer dig. Sen kan det ju lätt bli lite slentrian i ett förhållande som varat en tid, det blir på samma gång tryggt och skönt men också lite tråkigt och enahanda. Men som jag skrev, det behöver ju inte vara såhär för er.
Kanske det skulle vara bäst att du tar ett ordentligt snack med din kille. Om du är sådär osäker på honom håller du automatsikt ögonen öppna för andra. Du behöver inte säga något om att du träffat en annan som du är lite intresserad av, gör du det kommer han att bli ledsen och tänka att du vill ha slut fast du egentligen kanske inte vill det. Försök få honom att förstå att du är lite osäker på om han verkligen menar allvar med dig, vet ju inte på vilket sätt det blev slut mellan er i våras. Men kanske han också tänkt i samma banor att han är lite osäker. Om man varit länge tillsammans med en person, så gör man slut sen märker man att det inte var så kul att vara ensam som man kanske hade trott och så blir man tillsammans igen med den gamla invanda personen som man känner och är van vid. Ibland blir man tillsammans av fel orsak, man vill tillbaka till det trygga och invanda då man tycker det känns farligt och osäkert att vara på egen hand. Man kanske inte alltid blir tillsammans på nytt för att man verkligen älskar varandra. MEN, många blir ju också tillsammans med sin gamla partner för att man märker att man ändå älskar varandra och att man inte vill ha någon annan. Det här är sånt som ni borde prata genom med din kille. Vad känner ni egentligen för varandra. Men undvik att berätta om den nya kille, det gör bara saken värre.
Skriv gärna igen så jag får veta hur det går. Jag kan tyvärr inte säga hur du ska göra, det måste du bestämma själv. Kanske du kan göra en lista på bra och dåliga saker med båda killarna, kanske du då ser vem av dem du ska välja.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna