love me or not
07.02.2014
hej! jag är kär i en kille och jag tror att han är kär i mig för alltid när jag går förbi så tittar han på mig. och när jag är nära så tittar hans kompisar först på mig och sen på han. och han försöker alltid bete sig normalt som om jag kommer och han bråkar med sina kompisar så slutar han och rodnar. betyder det något? jag vill fråga på han men jag vågar inte, för jag är rädd att någon ska mobba mig för det. desperat

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
13.02.2014
Hej!
Jovisst låter det som om det skulle finnas lite gillande där. Åtminstone existerar du definitivt för honom, du är inte bara en i mängden av tjejer. Men om han är en liten gnutta intresserad eller i hemlighet upp-över-öronen-stormande-förälskad i dig är svårt att veta. Folk visar intresse på så väldigt olika vis - även om det här du berättar om låter som ganska klassiska expempel på förälskelse.
Vore vi du så skulle vi nog försöka få det här att bli till något! Och du behöver inte alls gå pang på att fråga (chans) på honom heller. Se, ju äldre man blir, i desto fler kringelkrokar brukar det här förloppet från att upptäcka någon fram till att bli tillsammans gå. Så nu kan du åtminstone börja med att prata lite med honom, kanske chatta lite på fb eller gilla på insta - skapa chanser till att springa på varandra och helst alltså till att börja prata med varandra! Skapa en relation, så kanske det leder till ett förhållande. om du åtminstone visar dig öppen och tillgänglig (tex inte alltid "gömmer" dig bakom kompisar), så är ju också chansen större att han ska våga ta kontakt med dig!
För ännu flera flirttips så kolla vad vi skrivit under Kärlek - och i andra svar här på Förälskad i Våga fråga.
Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna