Måne
18.08.2017
Hej!
Varför börjar jag alltid "over think" när en kille inte svarar på ett enda meddelande? Han börjar nästan alltid att texta mig först o flirtar och ger mig komplimanger o visar att han tycker om mig och jag vet att när han inte svarar på ett meddelande att han skikkar senare det gör han alltid. Men varför börjar jag alltid tänka : han gillar mig säkert inte längre, tycker han om nån annan, vad har jag gjort... Hur slutar jag att göra så? För jag vet att han skikkar alltid när han har tid... Och en Annan sak. När en kille skikkar först betyder det att han tänker på en? Zebra

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2017
Hej,
Det blir nog ganska lätt så att man börjar tänka för mycket om den andra inte svarar direkt då man skickas. Men många gånger betyder det inte så mycket. Det kan ju hända att han sitter och funderar på vad han skall svara, eller också är han helt enkelt upptagen med annat just då.
Det är nog bara mänskligt att reagera med att genast börja tvivla på sig själv eller den andras känslor, men jag tror att man många gånger förhastar sig i sin analys. Allt han gör handlar trots allt inte om dig, och tvärtom.
Det är väl ganska självklart att om nån skickar åt en så betyder det att hen tänker på en?!? Annars skulle hen ju inte skicka, eller skicka åt nån annan som hen tänker på. En större fråga är istället om hen tänker på dig fast hen INTE skickar, och det är betydligt svårare att veta.
Var nöjd åt att ni skickar till varandra. Det är ett gott tecken :)
Kram
Tessi