Mår dåligt
28.11.2016
Hej, jag har tyckt om en flicka i 4år, vi säger att hon heter Sara (det gör hon inte egentligen), och hon har också varit kär i mig, det har hon visat mig med små "tecken" i bland, som också jag gett henne tillbaka. Vi spenderade tid med varandra så fort vi fick chansen, och jag älskade det. Hon var lugn, pratade med mig, flirtade i bland och skrattade åt mina skämt för att nämna hur hon var när hon var normal. Vi var aldrig i hop, det vågade vi aldrig prata med varandra om, och vi sade aldrig åt varandra att vi gillade varann. Nu var vi på ett läger tillsammans, och när hon, en annan tjej, jag och min kompis Kalle (det heter han inte egentligen) spelade ett spel en kväll, hände detta: Kalle började att krypa omkring på golvet och gjorde andra tokiga saker för att vara rolig och kanske imponera på Sara. Sara blev lite vildare, pratsam mad Kalle, tog bilder med sin telefon, skrattade åt allt han gjorde, berättade roliga saker för honom som hon tidigare berättat för mig, och skrattade bara åt en del av mina skämt. Nästa dag var Sara som vanligt, lugn, pratade med mig som vanligt, pratade inte med Kalle, Kalle flirtade ännu lite med henne nog, men inte mycket. "Tycker Sara nu om Kalle?" har börjat att snurra runt i mitt huvud. Jag mår ganska dåligt av det här. <3 ?

Ungdomsinformatörerna Sanna och Tessi svarar
29.11.2016
Hejsan, Tack för berömmet, det värmer <3
Vi tror nog att du och Sara har något på gång. Vi tror inte att hon plötsligt skulle byta till Kalle, och eftersom han är din kompis så är vi ännu mer säkra. Men kanske borde ni försöka ta nästa steg. Det kan kännas spännande och skrämmande men ibland måste man våga för att kunna vinna. Nu vet jag ju inte om Sara eventuellt är lite blyg men kanske det är du som måste ta första steget om ni ska komma er vidare. Om du inte får det sagt IRL så kanske du kan chatta med henne och fråga sådär lagom försiktigt om det finns någon chans att ni kunde vara tillsammans. Eller så bjuder du henne med på tex bio eller pizza eller något och så kan du säga att du gillar att vara med henne osv. Hon borde nog fatta vad du menar och då säger hon säkert hur hon känner.
Vi håller tummar och tår för att allt ska gå bra!!!!
Varma kramar från ungdomsinformatörerna Sanna och Tessi