Mår illa när jag är kär
28.05.2015
Hej jag är nykär och är så lycklig! Vi båda gillar varandra och de är perfekt!
Undrar dock om de är "vanligt" att man kan må illa vid en ny förälskelse, mår väldigt illa och känner att min aptit ligger på 0 vissa dagar. Kan de bero på att jag är nykär? Och isf kommer de försvinna? Jag har en överkänslig mage om de har nått att göra med saken.
Kramar J

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
29.05.2015
Hejsan J! Joo du - det är nog vanligt att man tappar aptiten när man är nykär. :) Hur skulle det ens finnas rum för mat när hela magen är full av fladdrande fjärilar och bubblor som kommer ända från tårna?! Precis samma sak som att det för många är svårt att äta när man är nervös för något.
Håll ut bara det går nog över. Bäst brukar det gå att äta när man inte är i närheten av offret för känslostormarna. Så försök ta dej extra tid vid matbordet när offret inte är närvarande. För äter du inte så orkar du ju inte vara nykär heller - det kräver energi att ha många extra hjärtslag och svettningar som sprudlar! Men det kommer nog att lugna ner sig - intensivast brukar det vara de första veckorna.
Härligt härligt i vårtid! Lycka till och mina varmaste gratulationer! Var rädd om varandra!
Kram,   Annika          hälsovårdare - barnmorska