Min kille vill inte göra någonting
01.02.2014
Hej! Att när min kille och jag har sex m.m så tänker jag på hans ex och tänker usch fyy det där har han gjort med andra också förr. eftersom han har 2barn med sitt förra ex.
och vi bråkade hör om dagen och då sa jag att vi inte skall ha sex mera
är det något fel på mig?? när jag tänker på vad han har gjort med andra kvinnor för ca 20år sen?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.02.2014
Hej, nej det är inget fel på dig alls, allt är nog helt normalt. Det är vanligt att det i ett förhållande kan komma just sådana tankar och funderingar ibland. Nu vet jag ju inte hur länge ni har varit tillsammans. Men ofta när den första förälskelsen har lagt sig och vardagen börjar smyga sig på så kan det komma just sånt här. Jag tor att du måste ta dig en ordentlig funderare på det här. Har du inget förflutet med någon annan? Var du oskuld när ni träffades? Ifall du var det så kan du hoppa fram lite i mitt svar ;)
Jag skulle ju tro att även du har haft någon annan innan den här  killen. Då kunde ju han tänka precis likadant. Börja fundera på om din förra killes snopp var större, bättre eller om den killen var bättre i sängen. Eller så kanske han kunde börja fundera över vad ni månne hade för er i sängen, vilka ställningar ni prövade och vad ni ställde upp på för varandra osv. Men nu är det ju så att om båda är vuxna eller åtm nästan vuxna människor när man träffas, så har man ett förflutet, det är oundvikligt. Jag skulle ju inte tro att det finns många i dagens läge som lever som på sagornas tid då man "väntade på den rätte", och sparade sig för att på bröllopsnatten förenas som i typ någon bok. Mycket romantiskt och vackert men inte så vanligt ;)
Sen är det ju så att din kille har valt dig, han vill vara med dig han vill inte ha den/de andra som han varit med. Det är DIG han är kär i, DIG som han vill göra lycklig!!! Det som har varit, har varit, det är gammalt och glömt. Om han har barn med en annan så finns ju både barnen och hon kvar för evig i hans liv på något sätt. Men det visste du när du började vara tillsammans med honom antar jag. Då hade du ett val. Ett val att välja om du kunde tänka dig att vara tillsammans med en kille som har barn med en annan kvinna. Det valet gjorde du. Det är klart att det är mycket enklare om ingen har barn från förr, men om man verkligen älskar en person och vill dela sitt liv med den personen då måste man vara beredd på att ta "hela paketet". En person som har barn är inte längre bara en utan den är förevigt fler. Där måste du välja "Take it or leave it"...
Fundera över om han är den du vill dela ditt liv med. Om han är det så måste du helt enkelt gå vidare och sluta tänka på de andra kvinnorna som han delat säng med. Det var då och nu är nu. Nu är det du och han som gäller. Men om det känns att du inte kan leva med honom och hans barn och fd. Då måste du gå vidare i livet. Men kom ihåg att alla har något i bagaget, det finns ingen som levat i en bubbla i 20-30 år utan att ha varit med om något, träffat människor, älskat, gråtit osv Mycket av just detta gör ju att man känner att man står inför en riktigt människa, en människa av kött och blod med erfarenheter, ärr och upplevelser, men hellre det än att leva med en människa utan upplevelser eller erfarenheter blank som ett tomt papper...
Jag tycker att det är våra upplevelser och erfarenheter som gör oss till de människor vi är, det som gör oss värda att älskas. Mitt råd är att om du annars trivs och älskar din kille så jobbar du med dig själv så att du kommer bort från dessa tankar. Kom ihåg att det finns inga perfekta människor, alla har vi våra jånor och system och skavanker. Att älska en människa betyder att man ser förbi dessa sämre sidor av varandra. Vi koncentrerar oss på allt det andra som i våra ögon är perfekt med den vi älskar. Kräv inte av någon att den inte ska ha fått ha ett liv!!!!
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna