Mindfuckad
29.07.2015
Hejsan!
Jag är en tjej som är 15 år och tycker jätte mycke om en pojk som är 17 år.
Jag har vetat vem han varit i några månader bakåt och allti tyckt han varit för jävla snygg. Vi träffades första gången på klacken i Purmo där pratade vi jätte mycket o vi har sjukt mycket gemensamt.
Men efter klacken gick det enda tills jakobsdagar tills vi träffades igen. Då pratade vi ännu mera och gick hand i hand och han tog hand om mig hela kvällen, jag berätta till honom att jag tycker att han är sjukt jävla snygg, när vi var me varandra så lutade jag mig mot honom när vi satt och han sa att han tycker de är trevligt osv. Det var även många som frågade om vi var tillsammans så jag till honom att jag inte skulle ha något imot det och han sa att han tycker detsamma.
Vi har varit med varandra och några av våra gemensamma kompisar, men har inte riktigt fått dendär samma kontatken med honom som när vi är påverkade. Fastän vi inte varit så många gånger sen jakobsdagar (kanske 2 gånger har vi träffats sen dess) och det var på lördag vi var fulla på jakobsdagar. Men vi skickar på whatsapp, snapchat och facebook ganska mycket. Känns verkligen som att han e speciell.
Men jag vet inte hur jag ska göra dethär med mina känslor? Tror inte han tycker om mig tillbak. Jag skulle bara vilja pussa honom, det gjorde vi nästan i lördags fast de e så att jag inte skulle vilja pussa nån (förutom om jag hade en pojkvän) när jag är påverkad för skulle inte vilje såra någon elr ge falska förhoppningar. Jag ska ha en liten fest hos mitt denna veckan så vet inte hur jag ska göra då, han är inbjuden för ska inte ha många bara mina vänner och själv tror jag inte att jag kommer bli påverkad. Snälla hjälp, jag skulle vilja bli full när jag har festen bara för att dåär jag jätte avslappnad och inte alls spänd när jag är med honom.
Men jag vill att han ska veta att det är äkta och inte bara nåt med alkohol.
Fast jag blir så nervös med honom, och jag tycker att han åxå blir det inför mig för han verkar bli riktigt blyg då. Men kanske han bara inte vill prata med mig.. Fif

Ungdomsinformatören Jenny svarar
29.07.2015
Hej!
Du verkar har hittat en speciell människa till ditt liv, som du trivs mycket bra med. Egentligen ser jag inte att det är någå problem här för ni verkar ju tycka om varandra, träffas och ta det lugnt -framskrida med små steg för att lära känna varandra bättre. I början kan känslorna vara just så där så man är lite nervös och pirrig och sen kanske om det är många andra runt omkring också så vågar man inte riktigt vara sig själv eller som man skulle vara på två. Jag har ju inget rätt svar till det du skriver, men kan ju faktiskt hända att han är blyg som du säger, att han därför inte i alla situationer är riktigt likadan så du får den där samma kontakten som du fick t.ex. då ni var på Jakobsdagar. Är det just för att  den där kontakten fattas som får dig att tro att han inte tycker om dig som du tycker om honom eller?
Så kan man ju också fundera varför han inte skulle tycka om dig om han har mysat med dig på det sättet som du berättar? han skulle kanske inte änd göra det om han inte hade känslor för dig?Tror du att det här kan vara något med det att göra att du är osäker på dig själv? Det är nog helt vanligt i synnerhet då man träffar en ny människa som man verkligen gillar. Försök nu att visa dina bra sidor, vara dig själv, den du är, så han får lära känna henne, det gör du nog bäst utan alkohol -det tror jag faktiskt. Kanske ni också skulle kunna prata om det här då ni är tillsammans? Kanske så där försiktigt så inte du skrämmer honom iväg...å andra sidan verkar det ju ändå vara helt bra mellan er som sagt tidigare, så du kan ju ännu titta och se hur det framskrider och sen om det ännu känns likadant, har ni kanske lärt känna varandra ännu lite bättre, så ni kan lite prata om era känslor för varandra, typ jag tycker om att vara med dig, känner du likadant? det var nu bara något som jag kom på, men gör det med egna ord, på ditt eget sätt.
Lycka till!
Hälsar ungdomsinformatören Jenny