Nå na såndent
10.09.2017
Nå jag går i skolan, och har en flicka som jag tycker om i klassen, tycker att hon är jätte snygg, men jag är för blyg för att fråga, så hur skall man riktigt göra? Tycker inte att jag är så värst snygg, så jag är rädd att hon kommer säga nej. Tack för svaret. Dab on them haters. Bärningsbil
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatör Ida svarar
22.09.2017
Hej Bärgningsbil!
Vet du vad jag tänker börja med att säga, ett "nej" till svar är inte så farligt. Jo, det kan vara jobbigt till en början och kännas tungt. MEN samtidigt kan du gå vidare och vips så kanske du hittar någon annan som du börjar tycka om.
Om du inte vill fråga av henne rakt ut om hon vill hitta på något, så föreslår jag att du tar kontakt med henne via t.ex. snapchat och börjar skicka med henne där. Då kan du börja lära känna henne bättre, det kan vara att du då märker om hon är intresserad eller inte. Om du sen faktiskt vill veta om det kan bli något mellan er så fråga av henne, så behöver du inte gå runt och fundera på det.
Om du får ett "nej", kom ihåg att int klandra dig själv. Och om du får ett "ja", va roligt! :)
Lycka till och tro på dig själv!
Hälsningar Ida
Hej och tack för din fråga.
Roligt att du har en flicka på din klass som du tycker om. Förälskelse är ju en naturlig del av livet. Alla människor upplever förälskelse i något skede. Du är inte den enda som känner att det är skrämmande ta det följande steget att ta kontakt med flickan. Det är ju alltid möjligt att man blir avvisad men om du ens försöker så vet du ju inte vad hon tycker om dig.
Decibel.fi-service har samlat mycket med information om flirt. Tror att du har jätte mycket nytta av de tipps som de har samlat på Decibel. Tipps om flirt finns på sidan: https://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex/foralskelse-och-karlek/att-flirta/flirttips.På Decibel.fi finns det även mycket med information om förälskelse, https://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex/foralskelse-och-karlek.
Det lönar sig vara dig själv, söka ögönkontakt, le, prata och fråga och visa uppskattning. Jag tror att du är verkligen bra precis som du är.
har det bra och lycka till.
Mika - Ungsomsliv.fi
Vår samarbetspartner Ungdomsliv.fi har svarat den här frågan. Frågan och svaret kommer att synas också på Ungdomsliv.fi Frågor -tjänsten.