Nervös eller sjuk?
19.11.2023
Så jag har börjat skriva å prata i telefon med en kille som är lika gammal som mig, han bor typ 90 km bort från mig. Vi har pratat i typ 1 vecka och jag har känt mig konstant nervös, först tänkte jag att jag kanske var kär? Men jag mår illa och har ont i magen nervös när jag tänker på honom. Ända sedan vi började prata har han föreslagit att jag ska komma dit, jag skulle gärna men tanken av det får mig att bli ännu mera nervös.
Men grejen är den att han är så sååå söt<33 jag tycker verkligen om att prata i telefon med honom även om tanken av det får mig att nästan må illa.
Men kanske det är mitt sätt att vara nervös?
Han vill verkligen att jag ska komma dit, det är inget problem egentligen för mig men jag vet inte varför jag mår så konstigt? Han har föreslagit att jag ska komma någon av kommande helger.
Det är ju inget problem för mig å göra det, skulle verkligen va kul men vet inte varför jag mår så skumt.
Tack för svar Jag

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.11.2023
Hej,
På basen av det du skriver så tror jag precis som du, att detta är ditt sätt att vara nervös och att du är så pirrig så att det känns som ett illamående. Kroppen är lite förvirrande på det sättet att fast förälskelse är någonting positivt så kan det göra att man blir så "uppjagad" att man mår fysiskt illa eller får ont i magen. Oroa dig inte, det kommer nog att lugna ner sig. Det är ganska vanligt att man reagerar så i början då man är intresserad av någon, att man knappt kan äta för att man mår illa - men just den fasen brukar gå över inom några veckor.
Så länge han och det sätt du tänker på honom känns positivt så behöver du alltså inte oroa dig för illamåendet eller nervositeten. Om det däremot är någonting som inte känns bra och du är nervös för att t.ex. träffa honom för att det av någon anledning känns "dåligt" så skall du inte göra det heller utan lita på din instinkt. Men just nu tror jag att det du känner är en riktig invasion av fjärilar och då skall du försöka njuta av det trots att det inte hela tiden känns bara behagligt :) Försök komma ihåg att äta och dricka tillräckligt.
Kram och lycka till!
Tessi