Oklar kille
28.12.2017
Hej!
Jag har börjat hålla på me en killa som vi kan kalla för A. Vi har träffats några gånger o typ myst oså o vi har skrivit med varandra o allt detta hände när skolan var igång för nu e de jullov och vi träffades senast måndagen den veckan vi fick jullov (18 december). Sen frågade jag honom på torsdagen om han ville göra något på fredagen och då svarade han ”Aah men ska till stan först” så svarade ”okej men ring när du e hemma då” o det svarade han bah ”Aah” på sen på fredagen så snapade vi lite men skrev inget sen slutade han svara o svarade inte på jättelänge och sen fick jag reda av en kompis att han var med en av sina kompisar och han ringde aldrig o skrev inget heller... sen under veckan efter så har han typ skrivit ”saknar dig babe” o typ massa sånt så då frågade jag i lördags (23 december) om han ville göra något under veckan och då svarade han ”absolut” sen tog ingen tag i det så ingen frågade om vi skulle göra något så jag ringde till han i tisdags (26 december) oså snackade vi lite oså säger han ”vi måste träffas snart” o jag svarade ”Aah” men vi bestämde aldrig någon dag eller nåt så igår (27 december) frågade jag honom ”vill du göra något imon” då svarade han ”ska till sjukgymnasten men på kvällen isåfall” så svarade bah ”Aah” sen idag då så har vi Snapat lite men bah skickat bilder och inte skrivit något och på snap finns det en snap karta så man kan se vart andra är så kollade jag på den lite o ser att han e hos en av sina kompisar o han har heller inte svarat mig sen kanske 13-tiden idag så känns som han ljuger för att inte träffa mig... ska jag liksom sluta skriva med honom o släppa honom o gå vidare? Tttj

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.01.2018
Hejsan!
De verkar som ingen av er tar tag i det riktigt, ni väntar på att den andre skall göra något. Jag tror nog han gillar dig, för han skickar att han saknar dig och att han vill träffa dig.
Om du vill kan du ge det en chans till. Jag tycker du kan skicka eller ringa honom, fråga om han vill träffas och spika in dag och tid. För som du skriver så har ni bara nämnt att ni ska träffas, men aldrig bestämt när, var och hur. Om det inte blir av fastän du försökt denna gång, så tycker jag att du ska gå vidare.
Kram, Ida