Omskuren kille
16.01.2015
Hej!
Min pojkvän är omskuren och jag skulle vilja suga av honom. Men finns det något jag borde tänka på då han inte har någon förhud? Eller är det bara att köra på som vanligt? :-)

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
21.01.2015
Hej! Ungefär 1/3 av jordens män är omskurna. Nu är jag ju ingen expert inom det sexuella området och inte heller man... Men kan du inte fråga honom?! Alla har vi olika grejer vi gillar speciellt extra mycket som ger sexuell stimulans. Min åsikt är att ifall man är mogen nog att ha sex - borde man vara mogen nog att tala om sex...
Generellt vet jag att ollonet blir "mer härdat" när förhuden är borttagen. Vilket ofta visar sig i att huden på ollonet är tjockare än huden på ett ollon som är i skydd av förhuden. Det finns killar som anser att ollonet därför är mindre känsligt för beröring. Det finns också killar som hävdar att därför kan de längre hålla på under den sexuella akten innan orgasmen kommer. Jag vet inte! ;)
Att tänka på är kanske också att sex är kanske inte bara "att köra på som vanligt". Sex är en gåva som man vill ge till varandra i fullt förtroende, en sak man vill uppleva och njuta av tillsammans. Det handlar om att ge och att ta. En fin gåva som ska vårdas ömt.
Var rädd om varandra!      Med vänlig hälsning,  Annika   barnmorska-hälsovårdare