Orolig
02.01.2018
Hej, jag har en kille som jag varit tillsammans med i ungefär 3 veckor. Jag litar på honom och han säger att han gillar mig och inte skulle kunna vara otrogen mot någon. Det säger hans kompisar också. Men på nyår var jag med honom och min bästa vän som är en tjej och när jag och killen skulle hem så kramdes min tjejkompis och min kille, de kramades länge och sedan tittade de på varandra och bara höll om varandra och min tjejkompis sa " det skulle vara me en puss nu " killen sa bara " du säger det " och så slutade de kramas och hi gick hem. Nu funderar jag mycket på detdär och har sätt att de skickar med varandra på snapchat men vet inte vad. Killen är i militären nu och ska sitta inne 3 veckor så kommer inte heller se honom. Är orolig. Ps. Alkohol var inblandat på nyår men endå.. ....

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.01.2018
Hej!
Jag tycker du kan prata med henne, alltså din bästa vän, och fråga rakt ut vad de skickar och vad de pratar om. Som bästa vänner skall man kunna vara ärliga med varandra, man skall även vara lojal och inte flörta med den andres pojkvän. Om du är orolig, skall du definitivt fråga kolla upp det direkt. Det kan ju vara att allt var ett missförstånd. Kolla upp det! Detsamma gäller också din pojkvän, han skall absolut inte hålla på med din bästa vän.
När det kommer till alkohol, så kan man inte alltid skylla på att man hade druckit alkohol om man gjort något fel. Ja, man gör dumma saker ibland, men precis lika som när man inte ha druckit så måste man hållas ansvarig för det man gör.
Kram, Ida