Osäker
05.05.2017
Hej! Vet inte om det är fel på mig eller om det är ok, men då jag var singel så var det en kille som skickade förfrågningar till mej överallt facebook instagram snapchat. De tog mig flera veckor innan jag accepterade honom... men efter det så kom jag fram till att denhär killen är jag intresserad av men vågade aldrig skicka åt honom, dessutom matchade vi på en dejting sida. Han skickade hej o jag svarade samma tillbaka men något mer än det skickade vi inte.. förutom på snapchat, han svarar 95 % av ggrna som jag skickar en snap som jag skickat åt alla, även om de inte ens handlar om en fråga. Han har alltid något trevligt eller roligt som han svarar. Minns också att medans jag var singel att han kunde komentera att jag såg bra ut... Sen gick jag tillbaka till mitt ex o han svarade inte lika mycket mera men gemfört med alla andra svarade han fortfarande på snappar. För någon månad sedan råkade jag se honom vid butiken då jag var påväg ut o han kom i sin bil, märkte att han stannade i sin bil o gick ut först när min bil (&jag) var vänd mot hans håll. O han hälsade. Pulsen min var så hög, vet dock inte om detta betyder något mer eller om jag bara sådär annars blev nervös?! Han har dessutom om han varit ut o på me sina vänner kuna skickar snappar o tyckt att jag varit fin osv. En dag då jag inte alls hade skickat åt varken honom eller någon annan o följande dag skrev nånting om det då jag inte alls hade skickat något så tyckte han att det varit tomt utan mig. O när jag varit med om något tragiskt skrev han också något fint medans ens egen pojkvän knappt bryr sig. Aldrig svarar på mina snappar utan klagar att jag skickar för mycket. Pojkvännen kommer aldrig med sådant som jag behöver få höra o vi disskuterar knappt. O känner mig inte alls uppskattad eller älskad av honom. Skulle dock inte våga chansa o göra slut o försöka träffa denhär killen som jag var intresserad av då jag var singel. Är rädd att han är en player eller att de inte alls skulle "klicka". Nog för att jag frågade en vän om han brukar svara åt henne men hon sade nej. Dessutom en dag sade han något i stil med att du måste vara min själsfrände... o jag frågade varför o han svara bara att vi verkar ha så lika intressen (o enlit mig också har vi samma funderingar o tänker samma om saker). Tror ni att dendär killen möjligtvis har känslor för mig? Även om vi aldrig i irl har talat med varann. Tjejj

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.05.2017
Hej.
Jag tror absolut att killen är intresserad av dig, det att han alltid är pigg på att svara och ge dig komplimanger är ju ett ganska tydligt tecken på det. Sen kan jag ju omörjligt veta om han är en player, och om det är hans vanliga beteende eller om det är bara mot dig han är så.
Du skriver att din kille inte ger dig den uppmärksamhet som du skulle önska och att ni knappt pratar. Så är du tillsammans med honom för att du VILL vara det eller bara för att det är "gammal vana" och du inte vill vara ensam? Istället för att hoppa direkt från en kille till nästa så skulle du kanske börja med att fundera på dina känslor för din nuvarande kille, och om du ser någon framtid för er?
Det finns ju ingen som på förhand kan säga om ett förhållande "lyckas" innan man har testat. Det kan hända att killen du är smygintresserad av skulle vara rena katastrofen för dig, MEN det betyder ju inte att det skulle vara "i onödan" som du gör slut med din nuvarande kille om du ändå inte känner att du får det du skulle behöva fråb honom.
Jag är ganska säker på att tiden kommer att visa vad som är rätt. Försök att lära känna "smygkillen" bättre, medan du försöker gå på djupet med hur du känner för din nuvarande kille. Man skall kanske passa sig för att göra förhastade beslut, men man skall inte heller vara rädd för att fatta stora beslut. Ibland är det ju stora beslut som krävs för att man skall komma vidare i livet och inte stampa på stället. (jag säger inte att det är det du gör, bara helt allmänt.)
Känn efter och lita på din magkänsla. Ett litet test: om du vet att en av killarna kommer att köra in på gården om en minut, vem skulle du  hoppas att det är?
Kram
Tessi