Otrogen?
07.06.2017
Hej! Märkte av misstag att min pojkvän har pratat med en flicka som gick i samma skola som oss på WhatsApp nyligen. Märkte första gången att de pratade om annat än skola för två veckor sedan då han hade skickat en bild från sin resa åt henne och berättade om den. Sen igår såg jag meddelande från lördagen då de hade båda varit ute och varit fulla. Läste "Kom hit. Behöver närhet" och sedan såg jag då han hade kommit hem att han skickade en selfie då han låg under täcket, sådant som vi bara brukar göra åt varandra. Han har tidigare sagt att han aldrig skulle kunna vara otrogen mot mig, men nu har jag mina misstankar. Hur ska jag ta upp detta med honom? Vill så gärna få saker på klart :( LedsenTjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.06.2017
Hejsan, nu är vi lite försenade med svaret. Hoppas allt gick bra ändå.
Låter ju lite skumt nog men det kan ju vara helt oskyldigt. Ibland kan man ju skriva lite mera än vad man egentligen menar. Men såklart skulle det vara bra att ta upp saken med din kille. På något sätt. Det är ju inte så lätt att ta upp en sån sak och sen kan du ju inte säga att du lite "kollat" hans telefon. Som sagt var så har du kanske redan sagt något. Om du ännu inte sagt något så skulle jag försöka att hålla mig lugn och inte bli arg, inte anklaga, mera visa att jag är ledsen över detta. Jag skulle tro att om du blir arg eller om du anklagar honom för något så utvecklas det till ett praktgräl, men om du lugnt och sansat berättar att du sett detta och sen visar att du på riktigt är ledsen över det och sen också låter honom förklara vad som egentligen hänt. Då tror jag att det har bättre resultat. Han kanske bara sökte lite späning. Nu skriver du inte hur länge ni varit tillsammans, men ibland kan det ju bli lite tristess om man varit tillsammans en längre tid och då kan det misslyckas och man flirtar lite väl mycket med någon. Men det kan ju vara helt oskyldigt också, kom ihåg det. Han har kanske inte gjort något mera än bara skrivit och satt bilden. Döm honom inte förrän du vet. Och ibland kanske man kan gå vidare fast det svider lite, om man har de rätta känslorna för varandra och båda vill fortsätta tillsammans.
Många varma kramar <3
Ungdomsinformatören Sanna