På G men vill bli tillsammans
29.05.2015
Jag är på G med en kille och vi båda gillar varandra mycket.
Jag undrar hur man tar nästa steg att fakstikt bli tillsammans med honom på riktigt?
Vad ska man säga?
Alla frågar jämt om vi är tsm, och vill bara kunna säga JA.
Så undrar hur man kan gå till väga?
Kan man skriva de på sms?
Kram Hjälp

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
02.06.2015
Hej Hjälp! Håller med dej som skrev kommentaren! :)
Ni är ju tydligen redan vännner. Kan du inte bara fälla en kommentar, när ni är ensamma, om vad andra tror? Det skulle väl vara ett prima sätt och gå rakt på sak och kolla in hans reaktion. Blir han glad lite generad och fattar galoppen så är det väl bara att ni faller i varandras armar och sedan helt enkelt är tillsammans. Men ifall han genast slår ifrån sig med "Varför tror dem de?!" eller" Idiotisk tanke!" eller "Näe fy 17!" så är väl hans uppfattning av den ideén rätt klar... Tyvärr! :(
Jag tycker ju nog att det är lite fegt att ta det via sms eller andra meddelanden ifall ni redan från tidigare är vännner. Kan ju verkligen bli lite märkligt då nästa gång som ni träffas. Oberoende om ni blev tillsammans eller ej. Eller hur? Jag tycker ni ska prata.
Jag gillar PPR-metoden. Vet du vad det är? Joo Pang På Rödbetan! Så ta det lite med humor med honom så blir det inte så nervöst och spännande iom att ni är vänner och troligen åtminstone vill fortsätta på den nivån.
Jag håller tummarna för dej! Med vänlig hälsning, Annika      barnmorska - hälsovårdare