Paus leder vart uppdatering
08.08.2015
Hej! Tack så mycket för ert svar, det har fått mig att tänka och jag vill försöka vidare med förhållandet! Han har fortfarande känslor för mig, de har dock kallnat. Vilket mina också har gjort pga att han sårade mig. Men jag tror att detta kan gå att fixa. Har inte sagt något åt honom ännu, för jag vill prata med honom ansikte mot ansikte istället för via telefonen. Har varit med honom en gång nu sedan pausen, och då var vi båda osäkra. Men jag vill fortsätta och jag hoppas att han också vill. Ska vara med honom om 3 dagar och då tänker jag berätta hur jag känner och om han känner lika så gör vi upp "spelregler". Litet problem; han har en period då han hellre är med sina vänner, vilket var hans orsak till pausen. Tror ni att väcka minnen och göra saker vi gjorde då vi först blev tillsammans hjälper honom att få känslorna att hetta igen? Jag behöver verkligen tips på hur jag kan göra det. Vill rädda det här!

Ungdomsinformatören Jenny svarar
10.08.2015
Hej!
Ja, men om du har bestämt att du vill berätta om dina känlsor för honom -att du skulle vilja fortsätta, är det nog bara att "go for it!". Det kan ju hända att han har känslor kvar för dej och tänker på samma sätt, men du måste också förbereda dig på det andra alternativet -att han inte vill fortsätta. I er ålder brukar ofta vänner vara mycker viktiga och han kan känna att han går misste om nåt på den fronten, om han sällskapar. Kanske du kan hjälpa honom med den saken genom att säga att det att ni är tillsammans, betyder inte att han inte skulle kunna umgås med sina vänner längre -och det måste du nog säkert också mena och förstå om ni fortsätter. Han kan ofta vilja vara med dem hellre än med dig -inte för att han inte skulle gilla dig utan kanske just för att inte hamna utanför vänskapskretsen. Det är inte lätt, men i ett förhållande är det viktigt att båda har annat innehåll i livet också, så man inte böjar känna sig för "låst". Samma gäller dig. Ta tid för dig själv och dina vänner också.
Då ni är tillsammans, kan det vara som du säger -att era gemensamma minnen får hans känlor att hetta igen. Killar brukar vara bättre på att lägga känslorna åt sidan än tjejer, men det betyder ändå inte att de inte skulle ha dem nånstans i sig. Jag hoppas verkligen att det går bra då du berättar och att ni kan komma överens om nya spelregler för sällskapandet i så fall. Men om inte -för det alternativet finns fast du säkert inte vill tänka på det...så är det bäst att du börjar satsa på dig själv 100 p%. Gör sånt som får dina tankar att gå bort från honom, umgås med vänner och ta tid för hobbyn. För det första är det ett mycket bättre alternativ än att lämna och grubbla och för det andra, kan det också ha en sådan effekt att din kille kan börja dras åt dig igen -han märker att du är självständig och har hur roligt som helst utan honom -och sånt kan vara attraktivt, men kom ihåg att det inte är alls säkert. Det viktigaste är ändå att du då satsar på dig själv för din egen skull, så att du ska må bra och inte behöva vara ledsen.
Lycka till!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny